fredag 1 maj 2009

Ockelbo, gädda, valborg o mix...



Klämde en gädda på 9,9 igår eftermiddag! Min näst största nånsin o min absolut största (hittills) i Gästrikland! Tamejfan.

Pålsjön, 400 meter från huset fågelvägen, är en av säkert 100 sjöar som Testeboåsystemet rinner igenom. Följdaktligen är det så här års mycket högt vatten o därmed svårare fiske. Letade lite i vikar, branter osv innan jag hittade en vik som var 1,5-2 grader varmare än överallt annars. Där inne stod gäddorna o var inte direkt tokhuggvilliga men jag nötte på o fick en o annan. Gjorde en tänkt sista drift med ankringsstopp o rätt var det var small det på min Zam Z tail i papegojfärg. Iom att det är ca metern djupt där jag var fick jag se längden på fisken ganska snabbt, trodde det var en 7-8 men när jag väl fått den i håven (tur att jag hade med den) såg jag att den förmodligen klämt en stor brax alldeles nyligen för det såg ut som om det låg en tallrik i magen. Har tidigare (mest höstfiske) fått på 8,9 , 8,0 , 7,3 samt ett större antal på 6,5 men nu jävlar var det några pinnhål upp.

Valborgsmässoeld igår vid Rännsjöarna efter grande grillmiddag hos Lindas familj. Mysigt värre! Ungjävlarna smällde smällare (som ungjävlar gör tills de förstår att de bokstavligt talat bränner upp sina pengar) o fyrverkerier (massor med sköna ämnen rakt ut i naturen) o tal hållet av lokal förmåga ang våren o att "det var ett år sen hon stod där sist" o "hur man håller tal" o "Victoria o Daniel" osv. Kaffe i platsmugg med bakad choklad 4 kantför 20 spänn.

Autentiskt.

Mer sånt.

I onsdags var Ulf o mixade. Till min stora glädje har vår älskade Jansson haft läge att vara med vid mixningen o i min bok finns inget bättre sätt att få det bästa ur en Abramisinspelning. Så länge han kan vara med känner jag mig fullständigt trygg i att ljudet kommer bli så abramiskt det bara går. Igår ringde Ulf o sa att de fått ihop tre av låtarna o att han skulle lägga upp mp3or så jag kan tanka ned o lyssna i min mp3 spelare. Nu tror jag att Uffebyxan haft tjockt o göra för mp3orna har inte kommit upp än (men jag skulle gissa på att de kommer under dan).

Uffe sa oxå att Jansson skulle medverka vid mix även kommande dagarna. Mumma.

Jag är så jävla glad att Jansson blev inblandad. Nu VET jag att det kommer bli bra. VET.

Nu ska jag laga fiskemat i termos o sen ska jag ut o inventera några Gästrikländska sjöar på gädda.

Inga kommentarer: