torsdag 28 maj 2009

KUNG Sigewall!!

Ja jävlar.

Med nästan 4 timmars sömn i kroppen skall jag försöka ge en rättvis bild av gårdagens återföreninsgig med Electric Boys.

För mig hängde hela grejen på trummisen Niclas Sigewalls form. Om han voro trist o tråkig o spelade som en avdankad Charlie Watts skulle jag blivit ledsen. Vilken fruktansvärd tur att jag oroat mig i onödan.

Jag stod så pass lång fram att att jag hade koll på vad han gjorde, o när de spelar låt nr 2, Groovus Maximus, som börjar med en fläskig Bonham-triol o Kung Sigewall gör den med ÖVERHANDSSLAG a´la BONHAM fattade jag att detta är lugnt. Jag behöver inte oroa mig.

Ungefär vid mittenpartet före solot på "Rags to riches" tror jag faktiskt att jag leviterade.

Nu har jag skrikit sönder det lilla av rösten som jag hade kvar så det blir nog inte mycket till körande under helgens Abramisspelningar. Fan.

Funky power it´s a must! Groovus, groovus maximus!

Nu skall jag ta ta i resten av (födelse)dagen!

6 kommentarer:

Rokko sa...

Sigewall var/är kung. Smiskar han fortfarande skinnet lika hårt som i fornstora dagar?

Dennis sa...

Jupp. Pondusen är helt intakt. Trumspelet likaså. Grym jävla snubbe.

Rokko sa...

Vet du om någon butik i Stockholm kommer att ha nya plattan innan helgen? Orkar inte vänta på en weborder. :)

Dennis sa...

Nope. Iom att skivorna kommer till Border i Götet imorrn o därefter skickas till butiker o leverantörer lär schivan inte finnas häruppe förrän möjligtvis mitten nästa vecka. Om du inte köper den direkt av oss... bakluckeförsäljning utanför replokalen i Solna låter hyffsat...white trash...men koolt ändå...

Olle sa...

Gratinerar i efterskott! Snart är du ifatt mig... :)
Skönt att höra att kung Sigewall still got it!! Nu kan jag sova tryggt...
Körde han dubbla 28or nu oxå eller nöjde han sig med en 26?

Olle sa...

Hmm..jag fick ordet SPERMO i ordverifieringen här...!? Fy..vad är detta??? :D