måndag 11 maj 2009

Bakis utan sprit

Väl hemma från helgens spelerier konstaterar jag att jag gått o lagt mig 03.00 två nätter i rad. Normalt sett går jag upp 5.10. Jag tror att nyckeln till bakiseriet ligger i rubbad sömnrytm.

Jag dricker sällan o när jag gör det är jag definitivt ingen storkonsument. Men jag blir grymt bakis när jag har slaktat sömnrytmen.

Det var min tes.

Under de tre sista låtarna i Karlstad kände jag igen en kille i publiken som en gammal fiskebekant från Söderbutiken på Hornsgatan, Pontus. Efter sista låten bad jag honom komma bakom scenen för lite fiskeprat o jag måste säga att det fanimej var det bästa sättet att landa på efter en spelning; Avancerat fiskeprat i nån timme. Fy FAN va gött! Nästa gång vi spelar i närheten ska jag styra upp nåt fiske tillsammans med honom, det bästa av två världar så att säga. Spela o fiska.

Lite roligt från helgen; Tvänne pågar ur bandet (whom shall remain nameless for their own safety) lyckades ovetandes om den andres situation ganska exakt samtidigt förvirra sig ut i korridoren på hotellet i jakt på toaletten (finns i varje rum) kl 06.30 söndag morgon. Den ena av dem var t.o.m. tvungen att gå ner till receptionen för att påtala sin situation.

-"Vilket rumsnummer" frågar receptionisten.
-"Jag vet inte" svarar vedebörande, o följer troligtvis upp med "jag är kissnödig"...

Detta är den typ av minnen jag kommer bära med mig i livet. Jag älskar mitt band o det vi skapat och har tillsammans.

Dock kan man ju inte sluta fundera på vilken del av reptilhjärnan det är som inte fungerar som den ska när man i jakt på toaletten går genom en dörr o hamnar i en låååååång korridor o INTE automatiskt tänker "eh...jag gick nog fel" eller "oj, det var mig en konstig toalett" INNAN dörren bakom en slår igen...

För den ena av pojkarna är detta dessutom andra gången på några år...

Inga kommentarer: