torsdag 7 maj 2009

Gävle imörrn o Karlstad på lördag

På bandfronten svänger det på; Vi har repat upp oss något inför helgens spelningar, skall bli skoj att få föra lite oväsen igen. Kommer nog efter spelningen att åka med Linda till huset (7 mil) för att få sova i egen säng o gosa med katterna under frukosten. Linda ska ju jobba på lördan så jag blir avslängd i Gävle lagom till bandbussen går mot Karlstad o Nöjesfabriken. Nöjesfabriken har vi inte spelat på förr så det blir intressant, den har bra rykte.

Tror vi har spelat i Karlstad en gång förut o det var ett klassiskt katastrofgig. Stället hade inte affisherat eller gjort nån reklam så det kom väl...20 pers...varav 5 redan var matgäster (varav en var Ulrika Mässing på uppdrag). Vi o Grand Magus spelade på en scen, eller ja, liten förhöjning i golvet på ett PA som var i storleksordning "stereon hos frisören". Det var jävligt hårt. I källaren som skulle vara loge frågar Trisse (spelade ju med Grand Magus då va) Janne (gitarr o bandchef i Magus); -Kör vi raketen idag? Janne morrar ett ja.

Det visar sig att i slutet på deras set gör de avslag som går snabbare o snabbare o synkroniserat med det pekar de gitarren o basen o samma håll ut över publiken (7 pers i hörnet o Ulrika Mässing med fingrarna i öronen). DET var raketen.

Vidare; Matti Norlin (allinstrumentalisten från Hoting) har gjort ett grymt skönt folkmusikintro av en låt från vår första platta; Parentesvalsen. Vi lajjade lite med den igår o det svänger. Blir nog premiär i Götelaborg den 29:e på Sticky.

På måndag o tisdag kommer Uffe sitta i studin för att mixa klart de 4 sista låtarna. Vi håller tummarna för att allt ska gå bra.

Fiske; Kan inte bestämma mig för om jag i hemmavattnen skall köra jerk grunt (tror det är för sent o att gäddorna flyttat ut) eller om jag ska börja trolla med stora wobblers (tror det är för tidigt o att gäddorna inte flyttat ut än) eller om jag ska ägna mig åt vertikal jiggning efter gös (som jag ändå kommer hålla på med en hel del i sommar när vattnet är för varmt för gäddfiske).

I-lands blues.

Inga kommentarer: