måndag 25 maj 2009

Förkylningar, förutfattade meningar o dumtrailning...

Helgen som gick spenderades i huset i Ockelbo med katterna o mina fiskegrejor.

Har köpt en sniktrailer för nån månad sen som tjänstgöra, o den funkade väl med tanke på priset. Dock är jag en ovan trailare o fastnade vid 2 av 3 upptagningar. Vid andra tillfället parkade jag bilen o förlängde draglinan en 10-15 meter o släpade helt enkelt upp hela skiten tills trailern med båt stod på terra firma. Kreativt.

Vidare var jag en av 2 representanter för familjen på ett 30 årskalas som visade sig vara 29. Ojdå. Lindas farbrors sambo var det som fyllde.

Det är så grymt skönt att få sina förutfattade meningar nerkörda i halsen ibland. Nyttigt. Väl på tårtkalaset sitter en blonderad, brunbränd, välmejkad, knapp i näsan, wurstiga biceps 20 nånting samt hennes pojkvän i glitterkeps samt populär Borlängefrisyr.

Blixtsnabbt hade jag bilden klar för mig; Hon frisörska (jag menar, schnygg, välmejkad, vältränad, brunbränd) o han arbetslös dagdrivare från mindre norrlandsort (vetmanjuhursånnadärär...).

Ni förstår vars jag är på väg. Det visade sig attde var jättetrötta men glada för att de fått ledigt då mjölkbönder vanligtvis måste ansöka 2 månader innan i "kretsen" om att få vikarier vid tänkt ledighet.

MJÖLKBÖNDER!

Upp kl 5 o mjölka kor o bära hö o laga trakto o mocka bajs o bära hö o mjölka kor o bära hö...

Fy FAN så skönt det är att ha fel ibland. All respekt till unga människor som väljer att ta över ett sånt tungt livskall till jobb som mjölkbonde är. Huvva.

Vidare; Förkylningen e tillbaka. Provade att sjunga lite på repet igår o det lät fanimej värre än vanligt. Gör småont idag. Hoppas det ordnar sig till fredag. Bild på Trisse som lyckats SLÅ AV STATIVET! Trumpinnar o cymbaler har jag slälv slagit av men ett stativ?! Kylskåpsbärarmusklerna tar ut sin rätt bakom kaggarna...
Snackade just med Konrad/skivbolaget som från tryckeriet fått veta att skivorna kommer att vara dom tillhanda på fredag. Det vore ju förjävla grymt. Han har råddat upp det så att det skickas skivor till Border (största distrubutören) i Götet så vi skall hämta där! På fredag kan alltså produkten av 5 års vånda o slitningar finnas i min hand! Ja jävlar!
Ska bli så jävla skönt att få åka iväg på en spelhelg med pojkarna. Titta film i bussen o ljuga dumheter i glada vänners lag samt spela hög musik o träffa trevligt fölk (som man förmodligen inte träffat sen vi spelade där sist). Kommer bli grymt kul!
Denna vecka är bara rep o jobbåtaganden förutom onsdan då mina ungdoms idoler Electric Boys ska ha premiäråterföreningsgig på Debaser/Slussen. Fy FAN så kul det ska bli. Hoppas de svänger som back in the old days (o att man inte gjort sig en överdrven fantasibild över hur övermäktigtmegalomaniskt bra det verkligen var på den tiden).
Minns när jag såg dom första gången på Fryshuset augusti 89 o blevo alldeles överkörd. Sigewall är (var?) kung bakom kaggarna. Kollade de nytagna bilderna på Boysen o 20 år har verkligen passerat. Inte helt oväntat var Sigewall koolast som vanligt. Conny o Ankan ser ut som de vana rockstjärnor de varit i 20 års tid. Sigewall har ju varit ute ur rampljuset sen 93 men ser ÄNDÅ hårdast ut.

3 kommentarer:

Olle sa...

Minns oxå back in '89 när Elektriska Pojkarna lirade live i Sala Folkets Park..första gången jag hörde dom då...fan va tungt det var! Siegevall blev snabbt en favorit. Alla som har 26" kagge (eller större) är coola ju... :)
Ska bli spännande att höra hur det låter om dom nu...

Rock on!

Dennis sa...

Mja. Att ha en 26a innebär inte nödvändigtvis coolhet. Man måste kunna hantera den, o Sigewall kunde ju det en gång i tiden. Hoppas han inte tappat det...

89 fanns det typ E Boys o Badlands som stod ut o höll uppe det tunga 70 tals arvet. FAN va de stack ut i Poison/Motley/Cinderella blajjet...

Olle sa...

Haha..jo, du har rätt..man bör ju kunna hantera 26an oxå.. :)
Ja det fanns inte mycket att lyssna på i slutet av 80-talet...eller mitten..trots att jag är bred (i musiksmaken...inte i omfånget) så var den perioden troligtvis den tråkigaste i musikvärlden.