onsdag 13 maj 2009

Ostlig vind


Var ute o körde Ältasjön igårkväll igen. Inte en landad fisk. Tappade några stycken, troligtvis gäddor och abborrar o iom att samtliga klev av innan de ens kommit upp till ytan är jag ganska säker på att de högg vansinnigt försiktigt (= krokade taskigt). Ostlig vind är alltså ingen höjdare.

Vertikaljiggfisket är vansinnigt kallt har jag märkt. Man sitter ju i princip helt still i flera timmar o detta i en båt totalt exponerad för vinden o har man inte varma kläder så blir man jävligt frusen. Jag fryser snabbt om händerna sen några år tillbaka, får akta mig så jag inte åker på nån ichias eller nåt sånt. Fy. Vantar o toppluva i maj känns...sådär...

Igår fick jag de sista låtarna till schivan, mixade o klara! Har kört i mp3 spelaren på tunnelbanan på vägen hit o om jag förstår allt rätt så är typ imorrn deadline för att ändra på detaljer.

Igår fick jag dessutom det intro jag beställt av Matti, svänger på satan! Mattis ena projekt (som inspirerat idén med introt); www.myspace.com/skromta . Ikväll ska vi testa!

Imorrn torsdag har Linda vernissage o utställning genom sin fotoutbildning. Kungstensgatan 45, t-bana Rådmansgatan är adressen;

"14/5 - 24/5 pågår GFU:s vårutställning "150 meter bild" Utställningen visas runt om i Folkuniversitetets byggnad och i Galleri DOBRE på vån 5 och 6. Vernissage 14 maj kl. 18-21! Mina bilder (By The Book) kommer att hänga på våning 3, strax utanför hissarna."

Jag har sett bilderna o de är inte helt oväntat SKITFINA!

Inga kommentarer: