söndag 17 maj 2009

Förkyld i Ockelbo utan fisk.


Blev grymt förkyld i fredags o han kört skytteltrafik till muggen o snytvänligt toapapper (aj min näsa). Inget fiske, inte i detta tillstånd. Dessutom är det tänkt att jag ska hit 4 dagar nästa vecka (torsd-sönd) o detta endast i sällskap med katterna så då blir det fanimej fiske.

Såg gårdagens eurovision i Lindas föräldrahem. Funderingar; Om ryssland jobbar satan för att göra evenemanget till det största bästa o mest seriösa o verkligen tar uppgiften på allvar, HUR I HELVETE kan man samma dag slå ner o bura in prideparaden (som skulle uppmärksamma de homosexuellas situation i Ryssland)?

Vilken del i "shlagervärlden = gay" har man missat då?

Nå. Vidare. Skämskudde är nåt som är bra att ha vid tittandet på sådana härna program, för det är mycket som...inte är så bra... Oftast, av nån anledning, så är det forna öststatsländer som levererar 100% kalkon.

Nå. Vidare ytterligare. Enligt Uffebyxan skall mastern ha skickats från mastraren så nu har vi fått i uppgift att skriva varsin o en gemensam tacklista till skivomslaget. Imorrn ska hela rasket gå på tryck o det tar en 10 arbetsdagar, sen har vi tamejfanimej skivjäveln i handen! Trodde jag aldrig ska jag säga för detta var den seeeegaste skivproduktion jag varit med om. Men å andra sidan är det bra, riktigt jävla bra.

Ännu mera vidare; Vann två st fyradagarsbiljetter till Sweden Rock Festival i fredags i radioprogrammet Enhörning & Liv i P4. De ska ut på Tradera o förvandlas till en 8-10 hästars båtmotor till trailerbåten jag har i Ockelbo. Perfa!

Mitt Sweden Rock schema blir hyffsat tajt; Jobba fredag 5/6 (förhoppningsvis halvdag), låna Trisses bil o köra ner till Sölvesborg för att möta upp grabbarna o stå på scen 22.00. Sova hotell o sen köra hem under lördagen för att kunna vara på jobbet söndag morgon typ 06.30 då det är EU parlamentsval o vi (Hedvig Eleonora Skola) skall tillhandahålla vallokal i valkrets 6 & 7 (Oscars församling). Där skall jag befinna mig fram till tidigast typ 21.30-22.00...

Nu ska jag skriva tacklista. För den som senare har skivan i sin hand o läser bookleten; Min tacklista äro skriven med hela huvet fullt av snor o fiskeabstinensen på högsta volym. Utanför skiner solen på vår gräsmatta där Willljam jagar småsork (aktar sig för räven), ur radion strålar det fantastiska veckomagasinet "God morgon världen" (P1) o Linda snarkar ikapp med Lasse på övervåningen.

Inga kommentarer: