tisdag 28 april 2009

Tidens tand...

Hjälpte min lillasyrra (Vendela) att flytta till sitt första egna boende igår. En liten 24 kvadratare i Årsta. Nära till allt.

Bland kassarna (varför har alla ovana flyttare allt i pappkassar?) hittade jag en VHS tejp som innehöll farsans videofilmningar från när Vendela var liten, den lånade jag med hem. Väl hemma nämnde jag videobandets existens för Linda som genast propsade på att få se. Lite spejsat var det att samma dag som jag hjälpt min 19-åriga syrra att flytta hemifrån kolla in hennes första steg på video. Tårögt.

Linda tyckte att likheten mellan mig o min far var slående på denna tejp (minus tidsenlig mustasch). Han bör varit precis över 40 strecket, själv har jag 3 år o en månad kvar idag.

Vidare var det hyffsat spännande att se sig själv som vältränad 18 åring med snelugg o raka tänder.

Tid har gått.

Inga kommentarer: