fredag 24 april 2009

Pissfiske...

Var ute på Magis med Nille igår för lite gäddfiske 17-20.30. De första 15 minutrarna i närmaste viken fick Nille 1 och hade 3 känningar/tappade medans jag åt medhavd middag. Sen hände...ingenting. Ingenting...!?

JÄVLIGT konstigt för att vara Magis i april.

Nå. Nille fick senare en gädda som jag kunde ta med o sedemera leverera till en av damerna i köket här på jobbet, men min fiske-heder är fanimej skadad. Ingen gädda på en tur i april på Magis. Sälja grejerna kanske?....skulle inte tro det. På´n igen ba.

Fick första-mix på nya schivan i natt. Har lyssnat via mp3 spelaren under morgonens tunnelbanefärd. Har tyvärr svårt att komma förbi allt jag saknar i mixen, bl.a. stora mängder lagd percussion. Jag brukar betrakta mig själv som ljudisk dyslektiker, o jag har svårt att föreställa mig en ljudbild om man alternerar parametrar. Jag hör bara "det här är för mycket" o "det här hörs inte alls". Kommer nog vara tvungen att sätta mig ikväll o lyssna på bränd cd i wav format så jag får den kompletta ljudbilden så som mixerkillarna har tänkt att det ska låta.

Ombesörjde igår att att Jansson får en cd med denna mixen per post idag, så kommer han lyssna under helgen o komma med åsikter. En av de miljoner grejer som utmärkte Jansson under de 8 år vi hade band ihop var just förmågan/tålamodet att mixa, o därtill ha (oftast vettiga) åsikter gällande mixen. Själv är jag stekt efter tredje lyssningen på en låt.

Ser med spänning/bävan fram emot hans åsikter gällande mixen.

Inga kommentarer: