onsdag 22 april 2009

Snipor o spelordning...

Gårdagens jerksväng gav några småsnipor o inga stora kontakter. Coolast var den gädda som knep en flytande Salmo Fatso när det nästan blivit mörkt (20.20 o MÖRKA skyar).

Väl på bryggan, dök den sköna känslan av "jag måste göra nr 2 inom en snar, annars sprängs jag") upp. Försök att iförd för stora hängselbyxor (camo-flytmodell) lasta ur en jättelätt aluminiumbåt surrad med fjäderringar i ena ändan o en boj i den andra (båten då alltså) med en 4 hästars motor i ena handen o 4 Planolådor i andra i gränslandet mellan båt o brygga börja leta efter nycklar till båthuset (där nycklarna till torrdasset finns). När jag väl fått upp låset (vid det här laget tror jag att Magnus Samuelsson flyttat in i mina tarmar och vill ut o dansa) konstaterar jag att det är mörkt o att pannlampan ligger i väskan. På bryggan. Bakom den låsta grinden.

Nu har jag närmat mig "ett halvt basketlag i magen"-stadiet o väl inne på dass, med pannlampa o för stora hängselbyxor runt knäna ser jag att det inte finns nån hasp på insidan. Lysande. Brilliant.

Födde en mindre handboll vilket skulle visa sig vara gårdagens blodpudding som ville ut samtidigt. Alltihop.

Fy fan så äckligt.

Nå. Sitter här o skriver i väntan på att Sweden Rock ska lägga upp spelordningen så jag får veta vilka vi krockar med.

Over and out.

Inga kommentarer: