torsdag 16 april 2009

Årsmöte o kors i taket.

Hade ju planerat att jag skulle vara på Magelungens FiskeVårdsFörenings årsmöte igår för att lyssna in mig o eventuellt drifta några spörsmål, som varför man inte får fiska med motor igång, nu när det finns så fina elmotorer är ju miljöargumentet borta. Iom att man inte får fiska med motorn igång så blir det ju t.e.x. svårare att fiska vertikal jigg effektivt, något jag tänkt pröva i år.

Nå.

Efter att ätit mat o fikat med den gode Jansson i Farsta centrum efter jobbet ramlade jag hemmåt o skulle leta upp papper med information ang ovan nämnda årsmöte o konstaterade att starttiden var 17.30 o att klockan var 17.38.

Perkele.

Till nästa år kanske jag t.o.m. hinner skriva en motion i ärendet inför mötet.

Åkte efter det till Fagersjö Fritidsgård för att lämna 2 st DV band till StenHårde Kalle som skall klippa ihop nån enkel video variant till kommande plattans titellåt "Smakar Söndag". Då jag jobbade på Fagersjö Fritidsgård 1991-1999 var det nu lite...konstigt att komma in där.

Dessutom är det som så att just Kalle var den fritidsgårdsunge jag haft mest jobb med (på ett positivt sätt). Kalle var som ett frimärke från det att han trillade in som nybliven sjundeklassare o genom hela högstadiet o en bit in i gymnasiet (tror jag). Kalle hade en humor och var som person sådan att det klickade på polar-planet en gång. Kalle var med på en hel del grejer utanför gården (Sabbath Hultsfred 98 med mig, Peo o Jansson samt en arbetskollega från fagersjöskolan), vi gick på bio o han var med i replokalen osv.

Bland minnen som grävdes fram o driftades satt det bl.a. i taket inne på fritidsgården ett ritat kors som jag yxat dit den enda kväll under 3-4 år som Kalle valt att vara hemma o göra läxor istället för att hänga på gården o bråka med mig.

Sweet att dom sparat det.

Kalle nämnde nån gång i fyllan o villan häromåret att jag nog inte förstått min egen funktion under dessa år då hans egen pappa/mansbild var rätt skadad. Nån dag ska jag vara man nog att kunna ta en sån fin komplimang o följa upp den på ett vuxet sätt (o inte fega ur o lasta högtalare i bandbussen istället).

Inga kommentarer: