onsdag 15 april 2009

Leader of the pack?

Har just bett om att inte få vara med i Sweden Rock Magazines "Leader of the pack" sektion med vår kommande platta "Smakar Söndag".

"Leader of the pack" funkar som så att ett gäng recencenter betygsätter samma 10 skivor med ett sifferbetyg o en liten kommentar varpå en lista bildas.

De som får bäst betyg brukar vara av metalmetal-metaltypen. Det ger att de flesta av de inblandade recencenterna lyssnar o gillar den typen av musik som är metalmeta-metal (o troligtvis inte vår typ av musik).

Jag kan helt enkelt inte se nånting gott komma ur en sådan medverkan, varför då delta?

Fegt? Nope, jag tycker inte det. Bara onödigt.

En dålig recension av någon oinsatt kan jag skratta åt.
En dålig recension av någon initierad kan jag leva med.

Men att frivilligt och medvetet vara det till hundarna utkastade köttbenet...lämnar jag gladeligen över till någon annan.

Inga kommentarer: