onsdag 30 december 2009

Årets sista?

Mjahaja.

Ikväll är det Debaser. Blir bra.

Imorrn nyårsfest i replokalen. Jag ska spela schifvor. Blir nog oxå bra.

I måndags kväll åkte jag hem från huset, så igår var jag runt o letade hållbar is. På Magis var den bästa isen; Snön hade smält av värmen o regnet tidigare o sedan frysit av minusgraderna som kom i måndags. Troligtvis höll inte isen dagen innan jag var ute på den (där jag var) o nå så läbbigt ojämnt har jag väl fan inte sett. det kunde skilja på metern där man gick, rätt var det var så var det snömos o kollade jag isen var den bara en 3-4 cm. Läskigt.

Var bort en sväng till Ältasjön o där vågade jag mig inte ut alls efter att ha testat 2 olika ändar av sjön. Jag har en ispik som jag kollar nyis med. Om jag slår igenom på 8-9 hugg brukar det hålla, under det är det tveksamt. På Ältasjön o de delar av Magis som jag inte vågade mig ut på slog jag igenom på 6-7 slag.

Fisket så; Fick några matabborrar (som jag returnerade) samt en snipgädda under dagens lopp.
Kul med lite fajt efter fisketorkan i Ockelbo i 9 dagar.

Tips; Hade oxå med mig den bästa "äta på fisketuren"-mat man kan ha; Norska REAL Tur mat. "Torrfoder" som man häller kokande vatten på o återförsluter förpackningen osså får det dra i 5 minuter. Alltid gott o alltid varmt (inte som mat-termos efter 6 timmars varmållning), tar lite plats o går fort o fixa (stjäl ingen tid från fisket). Nackdel; Satan dyrt. 85:- påsen är normalpris, jag gjorde dock ett klipp på Blocket där jag fick påsar för en tredjedel av utpriset.

Tyvärr blir det inget fiske de närmsta 2 dagarna då det blir för råddigt iom spelningen ikväll (ska hämta grejor kl 14 o sen är det fullt spätt hela quällen) osså samma visa imorrn. Dessutom har jag lovat Linda att städa här hemma (o får jag inte fiska så kan jag lika bra göra två flugor på smällen). Mina två pimpelkompadres, Lasse o Gurra (vi hörs alla tre i det länkade YouTubeklippet från förra vintern, Gurra hörs mest...) är dock ute o snurrar på Magis idag. Ser fram emot att få höra vad o vars de hittat.

Gott slut o Gott Nytt år ska ni ha!

Inga kommentarer: