tisdag 1 december 2009

Igår...

...var det 10 år sen "Dansa tokjävelns vals" släpptes. Tamejfan.

För samtliga inblandade var det första gången "på riktigt", dvs ett "riktigt" skivsläpp o inget hembränt krafs.

Jag minns Janssons blöta ögon när han fick sin bibba med 10 plattor. Jag åkte runt i den lilla Fiat Uno som jag köpt nån månad innan (av en arbetskollega på Telia, jag hade testkört den o lyckades redan i utbackningen ur garaget efter 40 cm´s körning backa in i en stolpe. Kände mig hyffsat tvingad att köpa bilhelvetet. Bilen skar dessutom några månader senare varpå jag sålde tillbaks den till killen jag köpt den av för en spottsstyver. Dålig affär # 3012.).

Tänkte mig nog inte att det skulle bli ytterligare 5 skivor i braxens namn...

Igår kollade jag mina två mörtstugor. En stor mört o tre st kräftor. Jag är på fel ställe.

Imorrn kommer jag skriva ett inlägg under eftermiddagen. Se till att lyssna på P3 kl 12.30.

Inga kommentarer: