fredag 11 december 2009

Det lackar...

Sen sist;

Flötestrollade i Magis på lördan 5/12 . 3,7-4,4 grader i vattnet. Fick 2 o missade 3 napp innan jag kastade in handduken sisådär vi 13 tiden. Ingenting av storlek.

Fiskade inte på söndan iom att det skulle regna typ 10-12 så varken för eller eftermiddag hade gått o fiska mer än ett par timmar.

Igår torsdag var jag hos tandläkaren för första gången sen 1991. Hål i en visdomstand o en annan visdomstand som måste väck. Tandläkarn ville göra en insats nu före jul men jag skrek stopp. Åker ju till Ockelbo om en vecka o innan dess är det som alltid när det är sista veckan på terminen, tokvansinnesstress på alla håll o kanter i skolan. Tandläkarn var dock impad över att statusen på gaddarna var så god trots 18 års bortavaro. Thank you fluortanten sa jag.

Finns inte tid för utdragande av tänder o sånt därnt, får vänta till i januari.

Nu har vi alla i bandet tackat jag till att närvara vid den P3 Guld gala som direktsänds i p3 samt med en o en halv timmes försdröjning i SVT. Blir till att tjacka kostym helt enkelt o försöka se cool ut bredvid Amanda Jensen (eller vad hon heter). Jag har svårt nog att se cool ut i bandet. Jag är dömd.

Vi började repa set till Debaser 30/12, o Robban sa det nog bäst när vi spelade Sista Morgonljuset för första gången på ett par månader o det lät kalas; "Vilka proffs!". I quite agree.

Vi har en hel del roliga spelningar på gång på vårsidan, land o rike runt. Blir bra.

I början av mars ska vi ut på en liten helgtur. Trisse hade sett fel i kalendern o det visade sig att han just den helgen kommer befinna sig i Thailand. Uffe visste på råd o ringde (vår ex-trummis) Jansson som efter koll i kalendern gladeligen tackade ja! Ska bli spännande o spela med honom igen, det var ju tre o ett halvt år sen sist.

Ikväll ska vi upp till huset, men jag har inte bestämt mig för VAD eller OM jag ska ta med nå fiskegrejor. Isen har legat tunn o sen försvunnit. Den bär alltså inte men ligger, o ligger därmed ivägen för en båtiläggning. Ska jag göra mig besväret med att hämta mört här hemma, ta dom i frigolitlåda, köra hela vägen upp osså är det 1,5 grader i vattnet o isen kanske ligger 200 meter ut från rampen? Eller ska jag spendera helgen med att läsa böcker framför brasan o klappa katterna o umgås med Linda? Kanske pilla lite på huset? Kanske ta en promenad i skogen o se om jag hittar vargen?

NÄSTA helg åker jag ju upp i alla fall, o i veckan som kommer ska det vara kallt så isen lär lägga sig o bli gångbar. Då blir det pimpel o ismete.

Kanske dags att börja kolla efter hjulklappar? Samma visa varje år...

Inga kommentarer: