fredag 1 januari 2010

Årets första!

God Fortsättning!

Igår var det nyårsfest i replokalen. Yours truly var DJ o spelade musik som svängde. Trisse lagade mat som var fantastisk! Fläskfile inlindad i bacon o med Karl-Johan risotto.

Idag var det så pimpelfiske med mina pimpelkompadres, Lasse o Gurra. Jag tog med mig ekolodet o hade det vid fötterna o givarn i ett borrhål strax bredvid. MYCKET intressant att kunna se huruvida det var nån aktivitet runt balansaren. Rätt ofta kunde jag följa fiskar som befann sig runt min balansare innan det small på! Kul! Lite trixigt o bära med sig o trassla utöver de andra grejorna men väl värt det. Just detta fisket är inget stress-abborr-tävlings-pimpel-fiske där man flyttar på sig om man inte känt nåt på 30 sekunder.

De här abborrarna har parkerat där de står. Det lönar sig gott o väl att nöta i samma borrhål i 10 minuter, därav att det är läge för ekolodet. De tre största jag fick idag vägde 850, 875 samt 900 gram. Inga jättegrisar men inte heller några småfisar. Haha, det rimmade.

Imorrn kör vi igen.
I onsdags var det ju Debaser o attans var sköj det var! Bra med folk o många bekanta fejs som jag inte sett på ett tag. Rolig allsång på "Bilder" dessutom. Topp tre 2009 helt klart!

Bara två dar kvar av ledigheten nu...

Inga kommentarer: