lördag 30 januari 2010

Napp?

Under en av de sista veckorna i november månad, när man behöver det som mest, fick jag två fantastiska besked.

Det ena var nomineringen i kategorien bästa Rock/Metal till P3 Guld. Den andra yttrade sig på följande vis;

När jag kom hem från jobbet stod mitt för dörren den gigantiska terrakottakruka utformad som en Inkagud som i normala fall står bredvid dörren. I krukan bland paraplyer och skohorn stod mitt vertikaljiggningsspö med ett garnsnöre knutet som forsatte in i köket samt en lapp där följande stod att läsa; "Dennis! Välkommen hem! Följ linan (gör inte mothugg)".

Jag följde garnsnöret som ledde in i köket och vidare in i ugnen där det var snurrat runt ett wienerbröd. Jag blev naturligtvis glad men tyckte det var ett hyffsat udda sätt att presentera fikabröd på. Linda sa "det skulle varit en bulle" o jag svarade "att ja men det här var ju oxå gott!".

En halv minut senare hivade hon fram vad som såg ut som 2 st termometrar.

10 sekunder tickade iväg innan jag fattade.

"-VANÄVAFNÄMENVAIHELVMENVAF?!..." var förmodligen vad jag fick ur mig ackompanjerat av efterföljande spontantårar.

Hoppas ungen inte blir lika trög som far sin.

Slutet på juli är nedkomst beräknad o igår fredag var vi o lyssnade på barnets hjärtljud på BVC, ytterligare en anledning till spontantårar när det tickande ljudet av hjärtat hördes genom den distande högtalaren...

Vi vänder blad i våra liv.

5 kommentarer:

Sofia sa...

Vilket underbart sätt att få reda på en sån underbar sak! Bra där Linda! Jag lyckönskar er båda! Kram Fia

gert i tiden sa...

Underbart!! Grattis!!! Välkommen i klubben!!

Mattias sa...

Stort grattis! Det största som kan hända i livet... /Mattias

CHRISTIAN ANDERSEN sa...

Härligt, Stort grattis!

dyermaker sa...

Men... åh! Ljuvligt! Lycka till ni båda/alla tre!