måndag 29 juni 2009

VARMT!!!!

Satan vilken värme!

Man gnäller hela vintern o sen när det bli värmebölja gnäller man lite till.


Nå. I helgen var det Ockelbo Marknad, 500 krimskramsknallar o 25000 besökare. Mycket folk alltså. Gjorde ett grymt kap i ett av fiskestånden, säljaren hade nog inte koll. De sålde Savagearbeten för 120 st eller 2 för 200. Några av betena var den för säsongen nya 25 centimetaren som kostar 200 i butik. Köpte således 2 st för 200 + en Buster shallow med Ockelbologgan på. Eh...jag spenderade alltså 350 för att spara 200. Vem vann egentligen?


Nå. Lillasyster Vendela var här över helgen oxå. Trevligt.


Fick så äntligen ut o åka lite båt igår kväll efter att i torsdags ha hämtat hit den jag haft liggandes på Gålö hyffsat oanvänd. Körde Mångeln efter gös men de lös med sin frånvaro. Kan ju vara så oxå att jag inte riktigt vet vad jag håller på med när det gäller gös. När jag skulle lasta på båten kl 0.45 var det så mycket knott att det inte gick att andas utan att andas in de små illbattingarna. Fy fan.


Ikväll blir det gäddtrolling i Lingan. Måste dock införskaffa ny elmotor då den gamla Minn Kotan börjat låta hiskeligt efter nån timmes körning. Har skruvat loss propellern o pillat med vad som går att pilla med but no avail. Behöver hitta en kortriggad, steglös elmotor men andrahandsmarknaden kryllar inte direkt av sådana...

I alla fall; Stora wobblers på 6-8 meters djup samt i ca 2 knops fart är receptet jag skall prova på gäddorna.

Bilden ovan t.v. är (naturligtvis) tagen av Linda o detta på Midsommaraftonen hos Trisse. Så känner jag mig på insidan rätt ofta.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hah! Noterade precis att ni ju spelar i Göteborg igen den 21 aug? Känns som valet mellan er och Sonic Syndicate inte känns så svårt ;) Dessutom mina kompisar Manimal som uppvärmning.

Dennis sa...

Stämmer bra det!

Välkommen!