fredag 3 juli 2009

Dimma...

En enda röra i huvet. Kanske.

Det har varit extremt varmt här, så igår åkte vi upp till Lindas (tomma) föräldrahem o sov i källaren. Bästa nattsömnen på flera veckor. Jag o den här typen av värme vi har nu är inte kompisar. Linda frös dock tydligen...

Dessutom är det så jävla mycket mygg här runt huset att jag gränsar till vansinne. Vi åkte till Valbo köpcentrum igår endast för att få komma till AC o myggfritt. Jag som hatar att gå i affärer i köpcentra, förstå vars jag är mentalt då. På branten i tell you.

O fisket går inte alls. Dagarna går inte att fiska på eftersom jag inte pallar solen o den extrema värmen. Kvällarna har visat sig vara värdelösa (dåligt fiske=inget nappar) att fiska på, o jag har lyckats vända dygnet så jag är inte uppe tidigt på mornarna som annars, därav inget fiske då heller. Känns som det kvittar just nu, får ta igen fiskekvoten när jag kommer hem till stan. Abborre o gös i Magis, Ältasjön, kanske nån toktur i Flaten med gummibåt o fireball...(drömmer mig bort till 2 kgs abborreland...)...

Sitter mest inne mellan 2 fläktar o läser. Iofs bra att läsa massa böcker men...snart kommer svalare väder, då kan man börja göra grejer ute igen. Klippa gräs, plasta båt, tvätta husknutar osv. Som det är just nu går inte det utan att bli stekt levande eller uppäten.

Nå. Ikväll ska vi till Wasteland i Gefle o titta på lilleman Jansson som trummar i Witchcraft. Han följer med till huset sen för lite lantliv med gräs mellan tårna o katter att klappa medans kaffe inmundigas i bersån. Det blir trefligt!

Dessutom ska jag plocka upp mitt basstativ jag glömde på Wasteland när vi spelade där i maj.

3 kommentarer:

Unknown sa...

det är då tji oxå... att inte Vaple kan fixa en bra kanal för att informera intresserade människor om vad som försigår på hans hak... skulle ju ha varit skitkul att se witchcraft eftersom jag missade dom på SRF pga deras cp-tid på onsdan...

Thomas ”Frazze” Franzén sa...

Tvättar också husknutar för tillfället, ja hela huset förresten. En värdefull semestervecka har flytt i extrem värme, med inte mycket gjort. Har även jag problem att klara hettan. Men inte klaga! Till vintern blir det fan inte roligare. Tur att man har fina braxplattor att lyssna på under husuppfräschningen. Skall måla hela skiten också, så många vändor blir det. Ha en härlig sommar, min för tillfället favoritrankade svenske basist!

Dennis sa...

Takkar för den!

Känns sådär hyffsat spännande att stå på stege (ställd på mjuk gräsmatta) 4 meter upp i luften...

Ingen rockstjärnedöd att bryta nacken i hustvättsfall från 4 meter. Then again tur im not a rockstjärna...

:-)