torsdag 23 juli 2009

In löv with the internets

På 8 minuter;


-Fick reda på att en skiva jag väntat på existerade,

-Köpte via CDON, betalade med kort, o tankade ner på jobbdatorn,

-Numrerade titlarna o la in på mp3spelaren.


Inget hastighetsrekord på nåt sätt men ibland är det fanimej bra jävla kul med tekniken. Från vetskap till betalt o klart i mina öron.


Bandet; Introduction. Hette förut Giantess. Hette innan det The Splendid.
Skivtitel; "Santa sets sail for saturn". Bara det lixom.

Låter som nån BigElf-cirkus-progtrassel-med-mellotron-fast-utan-BigElfs-hockey-refränger-samt-läskig-musik-tendenser. Konstiga takter o svängigt som fan trots formatet. Fick jag välja instrument skulle jag vilja spela trummor for det är så grymt mycket utrymme för trisseltrassel o bank.

Jag gillar dom som fan o har lyckats se dom live en två tre gånger o åtminstone en av de spelningarna har varit fantastisk, så där så man ler fånigt efteråt. Dessvärre har jag inte lyckats vinna över NÅGON på min sida gällande det bandet. Konstigt egentligen eftersom jag har en annars hyffsat allmän smak i musik...

Trist, för de förtjänar fler öron. Gå in o lyssna vettja!

4 kommentarer:

Thomas ”Frazze” Franzén sa...

Du, det var fan inte dumt! Ett sånt där band där sången inte riktigt håller, men det är så knepigt så man måste gilla det i det stora hela (Pink Floyd har ju aldrig haft en rekordelig sångare heller). Angående hallelujakänslan över snabbheten till tillgängligheten vill jag dra denna paralell; Jag försökte förgäves få tag i er Rubicon via CDON och andra återförsäljare (mailade även dig på den förmodligen inaktuella dennis@abramisbrama.com) men fick avslag och besked om otillgänglighet. Gick då in på Record Heavens hemsida. Där var det inga problem! Beställde, en helt vanlig vardagseftermiddag, fick orderbekräftelse direkt och 7 minuter senare leveransbesked. Dagen efter låg paketet i min lantligt belägna brevlåda! Thanks heaven for Record Heaven!

Kenny sa...

Det tog mig 23 sekunder från vetskap via din blogg tills skivan rullade i min spotify :)

Dennis sa...

Se till att hinna med tåget Kenny.

:-)

Daniel Josefsson sa...

Jahaja, här snubblar man över "Santa sets sail for Saturn" på Spotify, älskar det man hör och googlar för att hitta mer info, och var hamnar man? Här givetvis. Du är pålitlig. :)

/Josefsson