tisdag 23 juni 2009

Mini-Pc, midsommar o plastbåtsjävel...

Hjo.

Tack vare den snälle Christer på Phonehouse i Gävle (han bytte ut min nyinköpta dator mot en ny trots att tillverkaren o butikskedjan protesterade, levererade den sen i Sandviken där jag mötte upp honom. Hedersknyffel.) har jag nu en fungerande mini-pc inkl mobilt internet.

Tjoho!

Till höger synes de tre femtedelar av Abramis som på Trisses hemman i Huddunge umgicks med respektive, syskon med respektive samt utan. Grill, god mat och kubb. Lite stark saft oxå som synes på minst 2 av de 3 på bilden...

Resan dit var dock en timme längre än jag räknat med så stackars Linda fick köra bil hem i 2 timmar mitt i natten. Hon e snäll hon.

Jag har plastat en båt som jag tänkt ha som "på trailen o allmän fiske everyover the place"-båt. Dessvärre har min plastlagning gjort NOLL nytta då fanstyget fortfarande tar in vatten mellan skroven. Lååångtidsprojekt helt enkelt varpå jag hämtar en relativt ounyttjad båt jag har liggandes på Gålö. Den är åtminstone hel. På torsdag ska jag hem o betala räkningar o mata fiskar o då tänkte jag hämta den båten.

Plockar med lillasyrran upp på fredag, det blir kul! Blir nog lite landet-helg på snabbspolning så vi hinner med lixom...

Ockelbo marknad till helgen så allsköns krimskrams säljs till "väldigt nära butiks pris" i knallestånd. Gemytligt. Tydligen ska man hålla sig borta på fre o lörd kvällarna när det är marknad då många gamla oförätter skall luftas Gästriklänningarna emellan, o detta under the influence of billigt fatöl från lokal utskänkare.

Hittade idag en Buster Jerk med Ockelbo loggan på biblioteket i down town Ockelbo. Måste ha.

Inga kommentarer: