söndag 7 juni 2009

Sweden Rock o EU val på Oystermälm...

Puh!

Nu sitter jag på mitt arbetsrum i skolan o väntar på att rösträknarna skall räkna klart. Vallokalen "stängde" (dörrarna stängdes inte eftersom allmänheten skall ha möjlighet att bevittna rösträknandet) 21.00 o de är nog inte klara än på ett tag. Jag har varit här sen 07.00.

Många fina reflektioner från dagen;

-Blondiner med grymt deformerade läppar o för stora solglasögon som inte tänker rösta när jag påtalar att de inte får ta med sig hunden (till 99% en litenlitenliten förväxt råtta) in p.g.a. allergier bland skolbarnen (prioriteringar?!) .

-Amazonkvinnan som totaldissade mig o avslutade med ett "vi slutar här" o en uppvänd handflata när hon byggt upp till en rejäl Dennisisk "hörrödu din bortskämda överklasspadda-urladdning". Jag är tydligen större än så. Bra där.

-De blåhåriga tanterna som tyckte det var krångligt med personval, "det var lättare förr när man kunde ta moderatpappret bara av gammal vana"...

Nå. Sweden Rock.

Spelningen o publikresponsen var ren o skär payback för allt slit genom åren. Tältet var fullt o fler människor än nånsin förr var på samma ställe o sjöng våra låtar! Allsången på "Bilder" var magisk. Fy fan vilken feeling o egoknuff! Jag kommer leva på den spelningen ett bra tag. Vi sålde dessutom merch för 11.000 o det gör ju inte ont när vi har en del skulder o betala...

Lite magplask dock när vi inte fick lira nåt extranummer. Tjejen som var artistansvarig sa när vi stod bakom skynket efter "Svart" att "ok, -en till" medans någon samtidigt påtalade för Mats (Torkelsson, Uffes bror, vår ljudtekniker) att "inget mer, då klipper jag strömmen". Precis när vi kliver ut för o köra en till till publikens jubel drar de på musik i högtalarna o Mats skriker i monitoranläggningen; "Det är slut, kört, ni har kört över tiden!".

Slakballe blev det med det. Bara att kliva av igen med svansen mellan benen...

Vi hade dessutom blivit lovade 1 o 15 i speltid av högste chefen på Sweden Rock men den informationen hade inte gått fram till ansvarige scenchefen. Där ser man.

Nå. Eftersmaken är ändock god eftersom spelningen fram tills det abrupta slutet var bland det roligaste jag gjort.

Nu är det bara Muskelrocken kvar o sen har jag semester i fyra jävla veckor! Nytt personligt rekord! Inte sen sommaren mellan 8an o 9an (1987) har jag varit ledig så länge i ett sträck!

Imorrn är jag här igen 07.00. Snart får jag vila.

2 kommentarer:

dyermaker sa...

"det var lättare förr när man kunde ta moderatpappret bara av gammal vana"...
HAHAHAHAHA.... :D

Och du! Det VAR en magisk spelning! TOKTACK!

Rokko sa...

Grymt bra spelning!

Ni och Electric boys räddade festivalen för min del.

Flertalet i mitt sällskap(SRF-"Oldschool") skulle köpa upp sig på era plattor då de blev mycket imponerade av spelningen. Så försök få till en spelning i Trollhättan framöver för era "nya" fans. :P