fredag 12 juni 2009

Enmäktigt förfarande eller social insats?


Imorse när jag på jobbet står o svidar om ser jag genom fönstret två st 14 åriga killar i kostym som sneddar över skolgården, kollar i en blå sandningslåda, sneddar tillbaka o börjar ömsom gräva i sina ryggsäckar, ömsom gå ner på knä o pula in nånting under kökets lastkaj.

Gick dit sedan de spatserat iväg o hittade en kasse med några starkbock samt några folkisar.

Jag gick till tobaksaffären tvärs över gatan o köpte en påse chips o en 2 liters Fanta, pulade in den påsen i deras gamla påse (sen jag plockat ut ölen) o la med en lapp där följande stod skrivet;

"Hej Grabbar.

Detta passar sig bättre för fest för pojkar i er ålder.

/Önskar Okänd Välgörare".

Jag skulle så gärna vilja se deras miner när de plockar fram sin påse som faktiskt ligger kvar där dom la den, fast nu med nytt innehåll...

:-)

3 kommentarer:

Olle sa...

Hahaha...klokt gjort..och jävligt roligt!!! :) Där plockade du ett helt lass med vuxenpoäng!! Hade vart kul att höra deras svordomar...

Saxiquine sa...

Sådär, nu kanske även jag kan kommentera denna otroligt lustiga händelse, snyggt jobbat Mr D.

Anal Elf Kid sa...

Ooooh! Mycket väl utfört hyss! :D Och det var ju faktiskt bättre att du fick ölen än kidsen.