torsdag 4 juni 2009

Tid till vadå?

Nu är tiden knapp.

Inga kvällar har varit lediga sen i förrförra veckan. Imorrn kl 11 (efter att ha jobbat halvdag) hämtar jag Linda osså åker vi till Sölvesborg o Sweden Rock. Spela kl 22 på fredagkvällen. Tillbaka till festivalen dagen efter för lite åtaganden 13-14 varpå jag kan åka mot Stockholm där jag under lördagkvällen måste rådda klart inför eu-valet på söndag. Söndag 7.15 skall allt vara möblerat, skyltat o klart sen blir det en låååååååång dag (jag ska vara plats hela tiden, utom ett kort lunchbrejk) tills vallokalen klappar igen kl 21 o jag kan påbörja undanröjningen. Måndag kl 07.00 måste jag likförbannat stå i givakt å skolans vägnar då det är alldeles för mycket som måste göras inför skolavslutningen på tisdag förmiddag samt inför sommarsemstern som för min del börjar fredag 12/6.

Täta jävla skott.

Igår avslutade jag min 85:e (o förhoppningsvis sista) terapitimme. Tre år i Freudfåtöljen! Jag har lärt mig vansinnigt mycket om mig själv o för att parafrasera min egen text (Mjölk & Honung) genom Uffebyxan; "Det har varit en lång, lång resa...".

Det har det. Jag är numer medveten om massor av bakomliggande skäl till tankegångar, ageranden, reflex-reaktioner osv.

Jag har oxå blivit medveten om "den lille Dennis" på insidan;

-Han som blev lämnad av sin mamma vid 5 månaders ålder.
-Han som 4-5-6-7-8-9-10-11 åring blev ivägskickad 6-7 veckor per sommar.
-Han som tröstade sig med mat utan att veta att det var just det han gjorde eller varför.
-Han med det enorma bekräftelsebehovet (som på inget vis försvunnit men numer är identifierat).

Och så vidare.

Sådant som jag tidigare sorterade in under "man kan ju inte sakna nåt man inte haft" eller "jag grinade inte o hade ingen hemlängtan, det är väl inget konstigt med det?"....

11 år i skolan där få kunde tillgodose mitt ENORMA bekräftelsebehov (eller tagit i tu med VARFÖR jag hade ett enormt bekräftelsebehov). Hur hade det gått om jag INTE behövt stöka för att synas? Hur hade det gått om kontakten skola-hem varit tätare samt kontinuerlig?

Hur hade det gått om jag hade haft en mamma?...

Inga kommentarer: