torsdag 15 juli 2010

Mage, värme...

Jofars.

Viktigast först; Graviditeten fortskrider. Gjorde en liten hicka för några veckor sen men det visade sig att värmen var skyldig till stigande blodtryck samt att barnmorskan som mätte inte tog i som originalaren vilket gjorde att tillväxten såg mindre ut än väntat.

Linda har det eländigt jobbigt i värmen. Hon är hård som står ut. 30 grader i lägenheten dygnet runt sen vi kom hem från semestern sönd 4/7 (idag är det 15/7). Första ultraljudet beräknade 22/7 som landningsdatutum, andra ultraljudet räknade 14:e. Flera har gissat på 18:e.

Panikväskan är packad o stolen man ska ha med sig är klädseln nytvättad (WillJam passade på o kissa där när jag slarvat med kattlådan en gång för mycket, var väl enda stället som inte luktade bekant...). T.o.m. "mat till pappan" har Linda införskaffat att ha med i panikväskan.

Jag gör vad jag kan för att underlätta; Masserar fötter o ger mig ut i jakt på saker hon har cravings för eller bara för att förgylla tillvaron. Igår köpte jag Macaroons på Östermalmshallen o placerade på kylklampar i kylväska för att ta med hem...

Snart får vi väl äntligen träffa lille Leif Ludwig Helsing (tilltalsnamn Ludwig). Det skall bli jävligt ball. Hoppas han gillar att fiska.

Inga kommentarer: