fredag 23 april 2010

Som det ska var del 2

Igår spelade vi Tompa Ekens anrika Kafe 44 här i Sthlm. Det var kul som fan, vi har inte spelat där sen nov 2000. Mycket folk och kul att se så många yngre (stället kränger inte alkohol o har ingen åldersgräns) som kunde alla låtar o sjöng med för full hals!

Kul oxå att Binge från November tydligen var på plats! Kul oxå att min farsa var där. Vi käkade/ölade på Carmen innan spelningen o Robban o min far diskuterade släktforskning...

Linda var med o det blev vårat barns andra upplevelse av pappas musik på JÄVLIGT hög volym. Hoppas han/hon gillar´t.

Efter jag har skrivit klart detta ska jag byta till sommardäck på Volvon samt dammsuga den då Linda ska besiktiga den kl 11. Själv blir jag uppplockad av bandbussen typ 9.30 och far mot sydligare breddgrader; Malmoe, för spelning på Bodoni o imorrn lördag spelar vi på Sticky Fingers i Götelaborg.

Meningen var att jag skulle stanna o fiska i Götet med Patrik Tjörnmark som skriver för Fiske För Alla (skulle gjort en liten grej på Abramis/gäddfiske), men det har tydligen varit kallt så fisket är segt. Vi ska förhoppningsvis göra en annan grej vid ett annat tillfälle...

I onsdags var jag på Magelungens FiskeVårdsFörenings årsmöte. Buskis. På ämnet "Övriga frågor" ställde jag frågan vad förbudet att fiska med motorn igång bottnar i. Svaren var; "För effektivt" (nonsens), "Det är Stockholms stad som bestämt" (men de tillåter ju trolling på vissa områden i skärgården om du köper TDA kort?)... Skulle få återkoppling av styrelseordförande när han pratat med Sverker Lovén (fiskekonsulent). Jag ser fram emot det. Fiskereglerna är hopplöst förlegade och jag tror klubben skulle få ett drastiskt ökat medlemsantal om man moderniserade dom något. Typ; Medlem (100:- per år) får köra trolling med elmotor (ABSOLUT INTE bensinmotor) och max 2 spön. Det gynnar bl.a. klubbens handikappvänliga profil. Fångstbegränsningen på 2 gäddor/gösar per dag ligger kvar (så även om metoden SKULLE var effektiv spelar det ingen roll, man får i alla fall inte ta upp mer än 2 gäddor/gösar per dag). Som reglerna är just nu får jag t.ex. inte vertikalfiska gös (en metod som underlättas enormt av elmotor). Är man INTE medlem i föreningen, allså har Sportfiskekortet eller har köpt säsongskort har man inte rätt att fiska med motor igång o.s.v... Skulle som sagt gynna medlemsantalet, miljön, handikappfisket samt ha NOLL inverkan på fiskmängden då de som kör dessa typer av fisken till 95% är seriösa catch & release fiskare.

Vi får se om fiskereglerna hinner ikapp samtiden.

Dock vann jag gratis kräftfiske på lotten man fick för att man kom till mötet! Alltid nåt.

På måndag får jag fiska.

1 kommentar:

Sportfiskereporter & fotograf Patrik Tjörnmark sa...

Tydligen väldigt snart... Mr. Pike är informerad och vill ha upp mig & Janne Ljudeffekt med en viss Stockholmare blixtfort... Madam Sugga, 23,5 kilo låter hälsa att romkornen fortfarande finns kvar för bästa vikts skull... Sedan om hon hugger eller inte återstår att se :-) Syns i Malmoe...