lördag 17 april 2010

Im a grasswidower yes i am...

Fiske; I söndags hängde jag i gummibåten i den enda öppna viken i hemmasjön o körde jerk o spinn. Fick tre st varav största på 3 nåntning. 3,8 grader i vattnet. 2 av tre gäddor högg på Perssons custommålade beten!

Dagen efter var jag tillbaka för ett efter-jobbet-pass. När jag smällde igen bildörrn vid iläggningsplatsen skrämde jag en 3-4 gäddor som stod på 30 cm´s djup... Lek alltså. När jag kom ut på samma ställe som dan innan var där 5,5 grader i vattnet...

I onsdags såg jag att 70% av isen försvunnit, endast de trånga passagerna låg o igår fredag kunde jag konstatera att det var isfritt.

Idag lördag var det så trailerpremiär! Mötte upp kamrat Ken utanför garaget o körde mot tänkta naturrampen. Lite lagom ovant att lägga i båt med ny trailer, veva här, sätta stopp där o allt smått o gott man ska tänka på. Snart sitter sånt i sömnen. Fisket var aktivt första 2 timmarna med en 5-6 kontakter totalt, en landad snipa för min del o en kort o tjock välkonditionerad 6,4 kg´s för Ken + en snipa. Där det högg var det 6,7 grader som mest. Runt 11 dog det helt o vi hade i princip inga som helst kontakter resten av fiskedagen fram till kl 15 då vi la av.

Jag har inte bestämt mig för vars jag ska köra imorrn än. Tänkte köra ett ganska kort pass då jag har en del o fixa med + att jag lovat bort mig på att kånka soffa med Queen Ylbah i Farsta samt bära tungdörr med PoPo i Krökarängen. Sen är det rep kl 17 o sen är fanimej helgen slut.

Linda är i huset i Ockelbo så jag är s.k. gräsänkling. Då får man spela vad man vill i stereon o högt dessutom. Jag har svårt att motivera mig själv att göra vad jag lovat (mig själv). Så otroligt mycket skönare att sitta här i fotöljen med datorn i knät o en Ginger Baker jazzplatta i stereon o dämn hott coffé breve...

Inga kommentarer: