lördag 3 april 2010

I en nedåtgånde spiral av bajs...

Skärtorsdag. Jag ska vicka 20 minuter i musiken där 25 fjärdeklassare skall ha musikalisk undervisning. Vi har enorma "smartboards" som är en dataskärm/pekskärm på 2,5 m i diameter, på den kan man bl.a. köra lite YouTube vilket jag tänkte skulle vara påpassligt; Jesus Christ Superstar! Påsk o musik i ett!

Kollar slutscenen från filmen o pratar lite runt Judas. Kollar sen Ola Salo som Jesus i Malmöoperans uppsättning. Hittar sen en länk där det står "Ian Gillan, -Getsemane" o tänker att nu blir det kvalitet! Klickar loss o javisst var det Gillan från originalskivan...men bilderna var ifrån Mel Gibsons extremt blodiga Passion of the Christ o just korsfästelsen där de bankar järnspikar genom händerna på en VÄLDIGT misshandlad snickarson...

Trycker på esc fort satan. 20 gapande ungar o 5 tjejer längst fram höll för ögonen. Bra start på helgen.

Väl hemma slängde jag i arbetskläderna i tvättmaskinen o upptäcker 30 minuter in i programmet att min mobiltelefon ligger kvar i byxorna. I tvättmaskinen. Den andra nya telefonen jag tvättar. Alla kontakter, alla kalender anteckningar...alla bilder...borta...simkortet funkar dock (men där hade jag ju inget sparat)...

Åkte upp till huset alldeles för sent. Var framme 23.30 o i säng 0.30.

Långfredag. Upp 05.30 för att göra nåt jag verkligen sett fram emot; ismeta en djuphåla i favvosjön där jag tror gäddan står vinterparkerad. Det har inte gått o fiska i Gästrikland på hela vintern p.g.a. snön, men nu har den äntligen smält undan på sjöarna. 2/3 delar av skogsvägen ner till sjön var halvplogad o den sista tredjedelen fanns det spår från bil/traktor. Jag tänkte att jag chansar. Väl vid vändplanen var det 60-70 cm snö med skare som ibland höll att stå/gå på, ibland inte. Ismetelådan välte mörthinken rann ut i lådan o allmänt jävla satkaos o det var ett halvt slagsmål att komma ut på gångbar is. 200 meter upp mot en udde man måste runda ser jag 3 skoterspår. Kisar mot andra ändan av sjön 1 km bort där djuphålan ligger o visst fan i helvete om det inte sitter 3 gubbar där o anglar. Under minuten jag står o svär högt får de napp o tjoar så det hörs bort till mig...

Vänder tillbaka o tänker ut plan B. Försöker köra tillbaka men fastnar djupt djupt djupt såpass att bilen står på underredet o hjulen snurrar fritt. Försöker gräva loss men ger upp efter en halvtimme. Då nya telefonen inte har några nummer kan jag inte heller ringa på hjälp (o kunna dom utantill var ju ett tag sen). Börjar gå tillbaka mot huset (5 km) o lyckas få lift 3/5 av en lokal jägare. Får fatt på Lindas snälle far som kommer o drar mig loss. Fastnar ytterligare en gång på vägen ut.

Denna helg kan bara bli bättre. I morse var jag uppe 4.30 för att hinna få ut prylarna före ljuset. Fiskade 6.30 till 11.00, körde järnet tebax till huset, åt, packade o blev skjutsad till Hagsta vid 13.30 för att bli uppplockad av grabbarna i den hyrda bussen (som var mindre än uthyraren/annonsen lovat).

Sitter just nu i ett hotellrum i Ljusdal i väntan på kvällens spelning. Imorrn spelar vi i Östersund. Två städer vi inte spelat i tidigare. Har varit vaken sen 4.30 o borde sova nån timme. Vi spelar troligen 0.30 (klockan är just nu 20.51). Om jag inte sover...kan det bli intressant.

Ser fram emot hotellfrukost.

Samt att få komma hem till vår till 3/5 nytapetserade lägenhet! Äntligens!

Idag kände jag bebisens första spark! Detta inom fem minuter efter att jag burit in en spark i ladan. Fundera på den du.

Inga kommentarer: