torsdag 23 december 2010

Vad sägs om ännu ett gnälligt inlägg?

Vi har varit/är sjuka i familjen. Grabben har hosta men det verkar vara på väg bort. Linda har varit snorig o hostig. Själv har jag ont i övre delen av luftrören o halsen SAMT (o här kommer det jag inte riktigt greppar) KAN verkligen inte sova på nätterna. Gångna natten fick jag nog ihop 1 timma fördelat på 10 minuterssnuttar. Natten innan fick jag ihop kanske 3 timmar på samma sätt. Vafan e det?

Nå, med dessa förutsättningar skulle vi till huset. Eftersom ingen av oss var i skick åkte vi inte upp igår 22/12 som tänkt var utan siktade på idag istället. Idag var vi i ännu sämre skick o vi valde bort att köra upp i varsin bil utan åkte bara i en bil, alltså fick jag decimera fiskeutrustningen.

Volvojäveln som vi skulle åka i sa fläkten hejdå på i morse, alltså blev det Rav4an o därmed mycket mindre lastutrymme. Alltså INGA fiskegrejor alls.

Väl uppe visar det sig att vattnet frusit i ledningarna, förmodligen i marken så vi har inget rinnande vatten.

Jag skall alltså spendera en vecka + nån/några dagar utan rinnande vatten och framför allt utan möjlighet att rymma in i mitt fiske, mitt livsuppehållande andningshål. Min ledstjärna och mitt ljus och det jag har som små och stora delmål i det vardagliga livet, kort sagt; min motivation.
Inga böcker har jag tagit med.

Julfirande med familjen blir naturligtvis lika fantastiskt som vanligt men...mitt...fiske...

I see a Lars Norén pjäs coming up. Hoppas jag överlever.

God Jul.

3 kommentarer:

Wildhearts sa...

Det låter verkligen inte som någon höjdarstart av julen. Hoppas att fortsättningen blir lite bättre.

alexandra sa...

hoppas ni har blivit friska nu..
jag gick här hemma och städade och kom på jag måste ha musik och satte abramis på datorn.. och började tänka på tiden när jag hjälpte janne larson på club aska i örebro.. snack aom en tid i mitt liv.. haha..

men nu bor jag i göteborg och hoppas på att få se er på scenen snart.. vet du om ni har nån spelning som blir av i göteborg till våren/ sommaren?

mvh alexandra dahlberg
http://axdal.se

Dennis sa...

Hej Alexandra! Chelvklart blire besök i Götet när väl låtar är skrivna o inspelade o ny schifva är ute. Götet är förutom hemmaplan den roligaste platsen på planeten för Abramis. Tyvärr finns ännu ingen prognos för när detta kan bli... Hålla koll på MySpace´n eller leta upp oss på Fejjan. Janne/Aska är en trevliger man som förtfarande kör sitt race i Örebroskogarna. Fantastiskt!