söndag 19 december 2010

Jävla snö.

Bara 3 månader kvar av skiten dessutom. Fy fan. Kan man göra nåt åt det? Nej. Gnälla.

Snart semester, ledig i nästan 3 veckor. Lite Ockelbo o lite Farsta o fiske där snön o tiden tillåter. Ska bli skönt.

Bara inte den helvetes jävla snön pajjar allt.

Köpte mig en Utility Sled , nu behöver jag inte begränsa utrustningen vid pimpelfisket. Bara i med allt + mer o köra. Inget slit på ryggen heller då jag slipper bära isborr o skrylla över axeln på det traditionella sättet.

Ska vara pappaledig från 28/2 o typ ett halvår från det. Ska bli spännande! Att plocka bort elementet jobb + resa dit o hem ur vardagsekvationen o istället peta in vårat älskade drägglande monster på heltid... Iom att Linda jobbar skift blir ju mina "helger" lite här o där o en liten snutt mitt i veckan osv. Förutom kvalitetstid med sonen kan det oxå göra under för fiskeriet. Se där! Alla vinner.

En skön grej med att sjunga barnlåtar hela kvällarna är att det aldrig kommer bli tomt på matrial att soundchecka sång med på spelningarna. Nu kan jag felfritt rapa Herr gurka o bä bä vita lamm kl 03.30 om så önskas, sitter lixom i ryggraden.

Inga kommentarer: