tisdag 7 december 2010

Paus...

Jag har tagit en "paus på obestämd tid" från den kreativa fasen bandet just nu befinner sig i.

Mitt "brinn", den inre eld som tidigare kräktes ut riff och arrangemang saknar numera glöd och ett replokalsbesök har de senaste månaderna inte varit så roligt som det brukar vara. Således dags att ta en paus för första gången på 13 o ett halvt år.

Tanken är att komma tillbaka antingen när det är dags för inspelning eller spelning. Det är inte så att jag ställer min plats till förfogande och slutar, jag behöver bara en paus för att förhoppningsvis hitta mitt inre brinn igen.

De andra skapar vidare och har ibland sällskap av basist som inte är jag.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hmmmm... blir lite orolig måste jag säga. Har väldigt svårt att se Abramis utan dej på bas dårå. Nu är ju iofs den tillfällige/bestående ersättaren förmodligen optimal, men jag har svårt att tro att han kan fylla ut dina dojor till 100. Jag säger såhär.. jag hoppas innerligt på att avsaknaden av ELDEN eller brinnet som du uttrycker det bara är nått tillfälligt och övergående för i min värld behövs den för att Abramis ska fortsätta att rocka min värld, men ingen blir gladare än jag om bandet visar att jag har fel.

Dennis sa...

Chenare Niklas o tack för din omtanke! Nu skall du inte dra för stora växlar på detta, det är BARA en paus. Inget annat. Som jag skrev; När det är dags för inspelning eller spelning är jag med i leken igen. Situationen är på inget sätt unik i musikvärlden. Ibland står folk över en period för att komma tebax med full kraft igen. Det är min plan.

Unknown sa...

Ahhh.. jodå.. jag fattar. Men det finns och andra sidan alltid en liten, liten risk att det blir precis tvärtom...det kan bli svårt att komma tillbaks sen om man tappat själva flytet man hade innan... då kan uppförsbacken bli jobbig... men så blir det INTE.. eller hur?!?