tisdag 11 januari 2011

Summering av julsemestern...

När jag senast lämnade dig käre läsare förutspådde jag en Lars Norén pjäs. Riktigt så illa blev det inte. Men lägg till en vinterkräksjuka samt uselt fiske (med ett undantag) samt allmänt konstant i nån ända av en förkylning så känns bilden korrekt beskriven.

Det bästa var att få umgås så mycket med min son. Jag ser fram emot den pappaledighet som skall sträcka sig över ett halvår fr.o.m. 25/2.

Fiskeriet sög som sagt var, med ett undantag; Jag fick en fin abborre på 1425 gram månd 3/1, nytt is-pers samt extra kul var att den tog på nåt jag flurat ut i somras; En liten dropshot-jigg fiskad som upphängare. Sen dess har det varit öken i fiskeriet, is o snöförhållandet har inte gjort saken lättare. Dessbättre har blidvädret smält bort en del av snön så har vi tur kan vi få blankis istället o då blir det sparkåkning! Enda neg då är alla skridskoåkare som dyker upp men det är smällar man får ta.
Har planer på att leta upp några mindre o lättare spön för att aktivt göra ett försök på ismete på storabborre. Det finns ett par vatten i min närhet där det bevisligen finns storabborre men att de i princip vägrar ta på artificiellt bete o då återstår endast naturligt bete...o sitta i en stol o fisa med en kopp kaffe i handen i väntan på napp har jag gjort förr. Jag gillar det fisket. Också.




Jag o sonen badar. Fantastiskt. Glädje!



En liveupptagning från Sweden Rock Festival 09 som dök upp på JoTjoob häromsistens. Det var verkligen så kul som det ser ut. Egotripp.

Inga kommentarer: