fredag 5 mars 2010

Ändrat spelbräde...

Sitter i ett hotellrum i Växjö inför kvällens spelning på Kafe Deluxe.

Funderar lite på gångna veckan...

I tisdags blev jag nerkallad till cheferna som informerade om att vi var en för mycket på vaktmästeriet i skolan (killen vars tjänst jag vickat på i 2 år har inte hittat nåt jobb i det han utbildat sig till) och att det var en för lite på fritidssidan, så de undrade om jag kunde tänka mig andra arbetsuppgifter i skolan i väntan på att vaktisjobbet s.a.s. blev ledigt igen. Sammantaget så hade jag varken nåt att sätta emot eller nåt emot det de erbjöd; Fritids med bara 3or på eftermiddan o förmiddan med nåt jag inte kan skriva än (alla är inte informerade).

Fritids/skolbarnomsorg är ju sånt jag gjorde 90-98 o dessutom gjorde det jävligt bra. Vidare så har jag under mina 2 o ett halvt år lärt känna personalen på skolan väl o den reaktion jag fick av delar av fritidspersonalen på beskedet att jag skulle bli deras kollega var i paritet med "ska bli pappa"-beskedet. Pussar o kramar o glädjetjut, o med ett sånt mottagande är det svårt att känna motstånd...

Det hela gäller troligtvis vårterminen ut (eller tills vaktiskollegan får fatt på ett annat jobb) o det finns ingen bättre tid än våren att spendera på fritids. Utomhus i kortbrallor o t-shirt med ungar i 9-10 års ålder.

Det jag förlorar är de tidiga eftermiddagarna som gett en månad tidigare "fiske efter jobbet" iom att jag kommer sluta typ 17 o inte 15.30. Det öppnar å andra sidan för att använda morgontimmarna före jobbet till nåt vettigt iom att jag börjar typ 8-9. Återkommer när jag fått ordning på mina planer där (men planer finns)...

Spelbrädet ändrades än en gång o det tog en stund innan det slutade kännas som om nån ryckt undan mattan under fötterna. Nu har jag vägt ups and downs och gillar läget!

Nu ska jag sova en stund innan vi spelar om en 3 timmar ca.

2 kommentarer:

Wildhearts sa...

Att få mattan undanryckt kan ofta leda till något bättre och precis som du säger så är fritids en härlig arbetsplats. Hoppas att spelningen gick bra. Själv ser jag fram emot er spelning i Jönköping.

Marco sa...

Skriv nya låtar!