söndag 6 september 2009

Sumpan!

Så sitter jag här igen o känner mig bakis p.g.a. för lite och oregelbunden sömn till följd av spelning (ingen alkohol). Men det är det värt flera gånger om.

240nånting betalande som tagit sig till Sundbyberg för att se/höra oss göra det vi gör. Kul som fan! Alldeles för många bekanta fejs som jag tyvärr inte hann prata med. Bl.a. dök det upp en chinona som gick i min parallellklass i högstadiet o var en av de där "5 snyggaste i hela skolan brudarna" (utvikning; 2 av de andra brudarna var Ann Söderlund (medieprofil o programledare i tv o grejer) samt Ritza Papaconstantinou (hallåa på SVT)). Henne hade jag inte sett sen 1989. Hennes kusin var tydligen die-hard-fan till Abramis o på den vägen hade hon hamnat där...

Tänk så det kan slumpa sig.

Stället var ett schysst rockhak och jag hoppas att det fäster på o blir etablerat. Barnsjukdomar brukar nya plejs ha o i detta fall var det att ljudanläggningen var så ny o avancerad att inte husets tekniker lärt sig den än o då är det ÄNNU svårare för våran tekniker Mats att hitta bland rattar, kranar o effekter. Detta ovanpå att vi inte fick nåt riktigt ORDENTLIGT soundcheck (utljud o monitor) samt att Peo o Robbans monitorer gick av o på (glapp?) under hela spelningen gjorde att ljudet nog var allt annat än Made In Japan. Men som de proffs de är (Peo/Robban tänker jag främst på) kör de på ändå o levererar. Fan vikka grabbar!

Lilla elsklingen Linda fotade loss så jag tror det dyker upp bilder nån gång när hon kommit dit i sin oändliga hög med bildredigeringsmatrial, stackarn...

YouTube sida med låten Bilder från gårdagen (uselt ljud dock)...

Kenny (merch/ljus) o min barndomskamrat Magnus fick vi med oss hem i Volvon. Kenny behövde en soffa att sova på (Peo hade utlovat en sån men han smet i nån taxi med partajfolk) o Magnus bor 3 km härifrån.

Idag skulle jag fiskat men min förkylning som jag närt i två veckor har konstant eskalerat o imorse vaknade jag av att jag trodde jag svalt en tennisboll. Dessutom tog det en 10 minuter innan jag kunde prata förståerligt o inte bara väsa...

Det kostar på att leka rockstjärna. Nästa helg får jag fiska. Kanske jag lyckas klämma in nån vertikaljiggning i Ältasjön i veckan.

Den som lever får sy.

Inga kommentarer: