måndag 14 september 2009

Host o snörvel

Här har det varit sjukt. Hela förra veckan var både jag o Linda hemma sjuka från jobbet.

Vaknade natten mellan sönd/månd förra veckan av andnöd (!?!) o knallade ner till vårdcentralen på måndagsmorgonen. Doktorn tittade o klämde (hade svårt att hålla mig för fniss o att inte tänka på den underbara scenen ur "Picassos äventyr" när doktorn visade hur jag skulle andas för att han skulle höra lungorna bättre eller vad det är dom gör) o jag fick ta "liten sänka" (stick i fingret o labbtest).

Testet visade sedemera att jag hade "en liten (obetydlig) virusinfektion" som var så löjlig att dom inte skrev ut antibiotika. Nå. Tänkte då att jag jobbar väl imorrn tisdag men se det blev inget av med det, för på kvällen kom febern o rösten tog bussen till Avesta.
Trist att upptäcka att man varit hemma en vecka o i princip inte gjort nånting alls på hemmaplan, bara snorat o sovit.
Nå, till helgen åkte vi till huset o jag fick fiska loss lite. På lördan körde jag gäddtrolling i Lingan
med den genomtrevlige lokala förmågan Lasse (jag fick en 4 snipor o missade några ytterligare, Lasse fick en 5,95 kgs o några små snipor). På söndan fiskade jag Mångeln, gäddtrolling som övergick i spinnfiske. En gädda på 6 komma nånting sög i sig min grön/gula Swim Whizz i en nordvänd lävik där djupet var ca 1,8 meter. Den viken bör vara het runt leken. Inga andra kontakter. Alls.

Till nästa helg ska vi upp igen då helgen efter det är spelningshelg (Västerås 25/9). Idag fick jag för mig att jag ska jaga gäddorna i Pålsjön på annat ställe än där jag brukar hitta dom på hösten. Vanligtvis står de runt betesfisken som samlas i sjöns djupränna (Testeboån rinner rakt igenom) men det är så jävla högt vatten i systemet o mättat i markerna så att vattnet sjunker inte undan. Detta medför att strömmen är stark o att betesfisken förmodligen inte pallar stå i djuprännan där det är som mest strömt.

Alltså står de nån annanstans, skulle tro att de är spridda över sjön, o är det på så hvis bör gäddorna OXÅ vara spridda över sjön. Resten av sjön är 1,5-2 meter djup, perfekta marker för jerkfiske alltså...nudge, nudge...
På onsdag ska vi repa, men förmodligen blir det så rockstjärnigt att vi kommer städa lokalen halva repet. Gipsdamm överallt efter 2 års byggande.
Lite rockstjärna har jag fått leka i alla fall då jag idag initierat en beställning av basplektrum med bandets logga på ena sidan o yours truly på andra! Stenhårt! Eller bekräftelsetörstningssläck.
Take your pick (haha!).

1 kommentar:

Kenny sa...

haha, grymt med abramis-plektrum!!! :D