måndag 3 maj 2010

Högt vatten...vem faaaan vill ha högt vatten...

Nå. Piano o utemöbler upp till huset o köksmöbler ner till Farsta.

Fiskade lördan i favvopölen, men det var fan så högt vatten. Svårt att hitta fisken. Fick 3, ingen storlek o inte heller någon logisk slutsats kunde dras över vars de stod. När vattnet är så tokhögt som det är nu blir vattenlinjen (naturligtvis) flyttad. Ställen som nyss var åker kan nu vara sjövik. Där jag tror att de stod gick det inte att fiska för där var tät fjolårsvass som slutade nån cm under ytan.

Innan fisket bytte jag lite båtar. Den båt jag plastat o lagat o fixat under större delen av förra året testades vid fisket. Verkade funka bra så jag flyttade över lite spöhållare o sånt. Satte oxå fast en plastskiva i aktern på båten för att lättare kunna fästa ekolodsgivarens sugkopp.

Har nu 2 båtar "över" i Ockelbo som jag ska lägga i ett litet vatten där jag tänkt fiska betesfisk, samt en sjö där jag inte kan traila i en båt.

Inget rep med bandet på nån vecka till kan jag tänka mig. Vi har spelning 29:e denna månad i Jönköping på ett ställe vi inte spelat på förr. Vi har spelat i Jönköping en gång tidigare och det var inte sådär fantastiskt skitkul. Var nån punk/musikförening med klassisk vegetariskt pastagryta med formfranska utan smör o inget folk förutom de andra banden. 2002? Vi sov i egen medhavd sovsäck hos arrangören som hade en understimulerad kamphund som bajsade på golvet ("Fyyyyyyyyy Booooorrriissssss"...). Grabbarna fick nån jävla mäskvinsats att dricka som jag tror var del i gaget. Usch.

På torsdag får jag fiska. Skulle fiskat idag (måndag) men naturligtvis har det tidigare inställda kvällsmötet på jobbet flyttats till ikväll... Saknar att börja 07.00. Då blir alla dagar fiskedagar iom att man slutar tidigt. Kan kanske finnas en lösning på det nånstans i horisonten...

Inga kommentarer: