lördag 8 maj 2010

Egentligen Bara Samma

Graviditeten; Fortskrider. Vi var på "frrr-ldrah-krrs" (Föräldrakurs) genom MVC´s försorg. Mycket bra med all grundläggande information för oss förstagångsföräldrar. Det är fan på riktigt det här. Shit. Försöker få in i huvet o systemet att ALLT annat är bara till att glömma närmsta tiden innan i efter. Linda boar som besatt o jag försöker hänga med o parera o ibland kanske ligga före (men det är fanimej omöjligt har det visat sig).

BraBramis; Genom Uffe´s lillebror Mats (tilllika vår ljudtekniker) trixande kan det vara så otroligt turligt att jag har möjlighet till halvspons på ett av Sveriges största förstärkar/högtalar/pedal-märken! Spelade på en rigg av det märket på Sweden Rock båten sist o den lät helt ok... (skriver märke om/när sånt e klart). Vi har inte börjat repa än sen senaste svängen, man märker att det gått för länge sen sist när Trisse börjar ringa o fråga (TrivselTrisse är social mysgubbe på insidan). Apropå det skickade jag in önskade dagar för årets kräftfiske i Magis, blir 5:e året i rad Trisse o jag kör. Kvalitetsbandtidtillsammans. Trisse står för maten (grillat på engångsgrill) o jag står för kräftbete... Dock kan kräftfisket krocka med en viss nyfödd bebis inlandning...

Fick några ord med i Helsingborgs Dagblad...

Fisket; Har kört Magis några gånger sen sist. Inga stora fiskar. De (få stora) jag haft på har naturligtvis klivit av. Senast funkade Zalt´s Zam Z Tail bäst. 9,2 grader i de kallaste vikarna (där jag oxå tappade störst) o 11,2 grader i de varmaste. Idag blåser det nord/nordost + 5 sekundmeter o det ska regna från mitten på dan o till imorrn så jag väntar tills imorrn eftermiddag. Enligt YR.no ska solen kika fram runt kl 16-17 o vinden slå om till syd o vara svag. Vertikaljiggpremiär för säsongen kanske? Har på ett tips rekat iläggningsplats i Drevan imorse o den såg fullständigt användbar ut. 15 km hemifrån är ju helt ok. Fick medlemskort från Dreviken Långsjön i veckan så nu är mesta delen av sjöns yta täckt (tillsammans med Sportfiskekortet). Dessvärre (eller...ja...eller....mnjaej...eller..jo...) är de (Dreviken Långsjön) enligt ryktet hårda på fiskeregler. De är hårda på bl.a. "inget fiske efter båt med motor igång" vilket innebär att vertikaljiggning med elmotor åtminstone på pappret är förbjudet. Det går ju i värsta fall att "driftfiska med IKEA kasse som broms", bara det att det är så mycket smidigare att joxa fram o tebax med elmotorn...

Har jag tur får vi vara i huset onsd kväll till söndag kväll kommande helgen. Då blir det avancerad gäddinventering samt huspyssel i dagarna fyra. WillJam kommer jaga möss o jag lär klippa gräs o laga fönster. Kvalitetstid.

1 kommentar:

Tony sa...

Tjena Dennis!

Läser med nöje din blogg emellanåt och man får gratulera till arvingen som snart dimper ner.

Dock har jag en mycket viktig fråga;

Var köper man numera era Abramis T-Shirts?

Vill så klart ha den nya, fina vita... :)