torsdag 19 november 2009

Planering

Om en månad avnjuter jag en för mig perfekt julledighet;

Jag jobbar fredag den 18:e o åker tillsammans med katterna upp till huset tidigt dan efter. Sen får jag pimpla, ismeta, julpyssla, lyssna på P1, hämta ved o skotta snö allt sånt därnt I FLERA DAGAR tills onsdag den 23:e då jag hänger på låset till affärerna i Gävle för sista kompletterande julhandeln.

Senare samma dag hämtar jag Linda på Ockelbo stationen osså jular vi frenetiskt i några dagar i samklang med familj o världsaltet till typ tisdag 29:e då jag måste hem till tjockhult på rep inför Debaser-spelningen den 30:e.

Sen blir det nyårsfest i replokalskomplexet! Jag ska DJ:a o Trisse ska laga mat. Blir bra. Inget jävla veg. Vidare får jag fiska hemmavid i några dagar tills jag börjar jobba måndag 4:e januari.

Ser fram emot (som faen)...

Igår läste jag sista raderna i sjunde o sista Harry Potterboken. Han o hans kamrater har varit mina underhållare o resesällskap under 50 minuter per dag på tunnelbanan sen i augusti nån gång. Ska nog köpa Liam´s (han med rånen tidigt 90 tal o kalkonfilmen "Sökarna") bok på vägen hem.

Igår vittjade jag de två mörtstugorna jag la ut i måndags. Ingen fisk o betet var orört. Tror dessvärre att jag måste ut på djupet, typ 7-10 meter. Får försöka hitta nån som kan sälja mört till söndagens flötestrolling i Magis. Har några kranar att testa...

1 kommentar:

dyermaker sa...

Vilken helt jävla underbar julledighet innan den ens påbörjats! Jag ska inte vara sådär mycket ledig alls men lita på att jag ska ta vara på de dagar - och den familj - jag har!

Liams bok... Där skulle du kunna få en del anekdotiskt utanförmaterial av mig...

Vi ses den 30:e, tänker jag!