lördag 7 november 2009

Jag hittade dom!

Körde Magis i förmiddags. Djuphålan där jag fick bra med gädda förra söndagen innehöll denna dag knappt nån fisk alls. Letade runt o hittade ingen betesfisk nånstans, såg jag nåt så var det spridda skurar.

Vidare hade det ena av de 2 andra stimmen oxå försvunnit upp i rök. Letade runt men hittade även här bara spridda skurar.

3dje o sista stimmet (från förra helgen) visade sig ha flyttat något samt troligtvis växt aningens. Så fort jag såg stimmet på lodet tvärnitade jag o slängde i elmotorn o körde trolling. Hann väl 20 meter när första gäddan (ca 3,5) satt. Kroka loss o åka upp mot vinden igen, hann 30 meter så satt en på 6,5 o så fortsatte det nån timme. 6 fiskar mellan de nyss nämnda vikterna, samtliga togs runt stimmen på beten som gick på 4-7/8 meters djup där djupet till botten var 11-13 meter. Stimmet befann sig på 1-6 meters djup.

Spenderade sista halvtimmen med att leta efter vars de andra stimmen kan ha tagit vägen men jag hittade återigen bara spridda skurar... Morgondagen blir nog till o nöta på det kvarvarande stimmet.

Nu är jag hemma o lunchar o ska strax in till Lindas utställning på Hantverkshuset, Götgatan 63, som öppnade idag kl 11.00! Jag var där o borrade, hängde tavlor o klättrade i stegar i fem timmar igår eftermiddag/kväll. Det ser kalas ut! Lindas bilder e fantastiska. En talang på området. Utställningen heter "Fruntimmer i nya skrudar" o har 1700-talsfeeling. Förutom Linda är det 2 silversmeder o en sömmerska som ställer ut. Mycket vackert.

Grymt dä!

1 kommentar:

Linda sa...

DU är mycket vacker lilla elskling :)