lördag 31 oktober 2009

Gäddorna jagade högt

Körde trolling på Magis idag. Hittade ett gigantiskt betesfiskstim som tryckt ihop sig (som de gör på hösten). Nötte på o bytte wobblers o färger men det var inte förrän jag började fiska ca metern under ytan som det hände grejer. Skummish kan tyckas då djupet på stället är mellan 9 o 11 meter men jag såg tecken på att det var jagande fisk i ytan så jag bytte taktik.

Körde nån timme runt stimmet o klämde 2, ingen stor. Spenderade större delen av resterande dagen med att leta nya fiskstim men där jag hittade sådana var det ingen gädda som ville hugga. Vid 15 vände jag tillbaka till första stimmet, som vid det här laget hade flyttat ut från land en 30-40 meter. På en timme klämde jag tre st; två 6or o en 4,5a. 2 av 3 på en Storm Giant Thunderstick i abborrmönster. Den wobblern går på ca 4-4,5 meters djup vilket var djupet betesfisken befann sig på. De två på morgonen samt den tredje på eftermiddagen högg på en mörtmönstrad Rapala Shad som hittar ner till ca metern med lite fart.

Imorrn lägger jag nog mesta delen av tiden på att nöta runt fiskstimmen. Rätt var det är sitter den stora där...

Inga kommentarer: