lördag 29 augusti 2009

Högt vatten

Bah.

Hade sett fram emot starten på höstfisket efter gädda här uppe i Ockelbo, brukar vara brytet aug/sept fram till isläggningen som en viss sträcka i en av sjöarna håller vansinnigt mycket betesfisk o därmed oxå dom som äter betesfisken, gäddan bl.a.

Nu är det skithögt vatten i hela Testeboåsystemet så sträckan där betesfisken brukar parkera är jätteströmt varpå jag betvivlar att betesfisken klarar att stå kvar. På ekolodet var det i alla fall helt tomt.

Dagen i korthet; Började med att Linda krockade vår ena bil med den andra så att en plast-kofångargreja lossnade (min fiskebil). Sen sparkade jag min lilltå i ett nyckelskåp som stått i trappen i väntan på att jag skulle skruva upp den jäveln. Tån blev blå o ömmar. Vidare funkade inte ekolodet (glapp i nån sladd?) som tur var hade jag annat lod med. Fastnade med bilen vid båtiläggning. Konstaterade att det inte fanns nån betesfisk i djupfåran varpå det bara var att börja leta. Eftersom betesfisken troligtvis fortfarande är utspridda är oxå gäddorna utspridda. Fick en 3 kilos i kanten på djupfåran på en rödvit Bulldawgkopia. Spräckte brallorna vid avancerat översteg i båten. Öglan samt trärelingen i fören på båten gick sönder vid båtupptagningen.

Ingen bra fiskedag. Imorrn försöker jag igen fast i annat vatten.

Inga kommentarer: