söndag 22 januari 2012

Helikopterexorcist?


Imorrn börjar lilleman Ludwig hos dagmamma. Skarpt läge. Invänjningen har nästan gått lite för bra. De (dagmammorna) säger att han alltid är så glad o lugn. Bra det, för på nätterna förvandlas han till en helikopter som endast kan besegras av en exorsist.

Tydligen är det vanligt hos små barn att de härjar runt på nätterna när det sker stora förändringar i livet, o det är väl kanske inte så konstigt med tanke på alla intryck och upplevelser som skall efterbehandlas o sorteras. Samma effekt ska också de olika faserna ha o lägger vi ihop några sådana...så bli det en helikopter från helvetet. Om än en väldigt söt helikopter från helvetet.

Imorrn är det rivstart med inlämning 6.30. Planerar hur jag ska göra det mest strategiskt. Jag helgar halvtimmen jag stjäl åt mig själv på morgonen 5.20-5.50 med datorn i knät, katten brevid o en kopp rykande varmt kaffe i närheten. Det är väl min motsvarighet till att läsa DN i pappersform vid köksbordet. Men om jag ska ha lilleman påklädd o startklar till 6.20 får jag nog tänka om... Gå upp 4.30 kanske? Fy.

Imorrn o på tisdag blir det de enda två repen inför kommande helgs spelningar i Karlstad/Örebro. Jävligt svårt att få ihop reptider när vi nu är två i bandet som är beroende av skiftsschema (Peo jobbar skift o min sambo Linda jobbar ett helt annat skift).

Isarna håller nu på alla mina fiskevatten. Har både ismetat och pimplat men inte fått nåt av storlek att skryta om. Har haft mörtstugorna i Magis de senaste två veckorna. En skadad mört har det gett. Jag ligger på fel ställe tydligen. Tänkte testa att mäska på i en vik o se om man på så sätt kan dra in mörten där. Köra ena stugan där o flytta runt den andra stugan på olika djup. Räcker ju med att träffa rätt nån gång så har man ju mört så man står sig resten av säsongen i.o.m. att jag fiskar med 5 spön o mer än 15 mört har jag nog aldrig gjort av med under en ismetetur.

Det verkar bli som vanligt under isfiskesäsongen; 10 planerade "jag ska testa det här också"-punkter innan säsongen börjat, och typ två av dom hanns med. Som nu. I.o.m. att vi spelar med bandet nästa helg dröjer det alltså till i februari innan jag fiskar på hemmaplan igen. Sen är det ju fan vår innan man har hajjat nåt. Igen.

Å andra sidan har jag inte varit sen att dra nytta av att jag gått ner i tid på jobbet då jag t.v. är föräldraledig fredagar. De två senaste fredagarna har det gett en liten men naggande god fisketur på morgonen/förmiddan, något som stillat fiskedemonen för en stund och gjort livet lättare att uthärda. Det måste jag säga är en av pimpelfiskets fördelar, det kan räcka med 2-3 tillgängliga timmar för att få ut maximalt fiske. Faktiskt en av anledningarna till att jag sen jag trillade ur karpfisket 2006 kommit att gilla vinterfisket och just pimpel på storabborre. Maximal utdelning med minimal insats.

Inga kommentarer: