onsdag 21 december 2011

Vart tar tiden vägen?

Fan. 29:e september sist jag publicerade nåt här. Trist.

Nå.

Ludwig springer runt o pratar hejdlöst. Inte ett vettigt ord men underbart att uppleva. Humör har han också. När jag har varit borta o spelat saknar jag honom så att det gör ont i kroppen, en ganska ny upplevelse för mig.

Cykling; Jag har gått ner 15 kg exakt sen jag började cykla 5/9. Bra där. Tyvärr har jag inte cyklat på fyra veckor nu. Ideén med att jag skulle köra stång i garaget när cykelsäsongen var över, funkar helt enkelt inte just nu. Ska jag göra det måste jag stjäla tid av lilleman eller Linda, o det vill jag inte. Kan ändras när Ludwig börjar hos dagmamman i mitten på januari o kommer att behöva gå upp tidigare, o därmed gå o lägga sig tidigare. Då kan det finnas tid.

Plan C är att köpa dubbdäck till cykeln o ånga på vintern igenom.

Fiske; Har inte gått som önskat. För många planer och för lite fiske. Fick en gädda på 9,9 i Ockelbo, o hade stora på tamejfan under varenda tur hela hösten men marginalen gjorde att jag brände dom eller missade eller... Hade en som slet AV två fjäderringar med varsin 3/0:a! (Stora jävla krokar för den som inte vet)). Jag har aldrig nånsin tidigare varit med om att en fjäderring gått. Måste ha varit en riktig häst för hela vattenmassan lyfte trots att fisken var en o en halv meter ner...

Körde dock lite vertikalgös på senhösten, ett nytt fiske för mig (jag har vertikalat i tre säsonger men då under maj-september). Fick nån men brände alldeles för många. Också där var turen nån annanstans än i min båt.

Förrförra helgen fick jag ismeta i Ockelbo. Trögt ena dagen (1 landad o 1 spottad) o skitroligt andra dagen med 11 landade o en 5-6 tappade samt ytterligare några spottade. Roligast var napprushen som kom kl 15.15 när det nästan var kolmörkt! 3 fäll på 10 minuter... Bara smått, upp till 4 ca, men kul som fan!


Abramis; Vi har gjort fyra spelningar med start 3/12 på Debaser här i Stockholm. Tre av de fyra gigen var fantastiska, en underbar bekräftelse på att vi är uppskattade och att vi klarar oss bra på trummor-bas-gitarr-sång, precis som 1997-2005. Debasergiget var extraspeciellt då jag lyckats få Binge från November att komma o sjunga en låt med oss, "Rödluvan". När det så var dags för extranummer kom han självklart o sjöng "Hjärta gjort av sten" med Uffe samt spelade tamburin på vår låt "Mamma Talar"! Stort!



Semester i nästan två o en halv vecka borgar för fiske o umgänge med släkt, familj o framförallt min son och min sambo.

2 kommentarer:

magda sa...

Sicken söt liten kille ni har! :)

Tänkte f ö se er i Karlstad! :)

Olle "Nästan komplett" sa...

Tack för Västerås-giget! Synd det inte kom mer folk, men ni levererade ändå! Hade 2 (band-)polare med mig som inte hört er innan...och dom stod mest o gapade o fattade inte hur dom kunnat missa er så länge!! :)
Nya låten var grym förresten!
Rock on, o god fortsättning!