lördag 20 februari 2010

Fiskeångest

Undrar om det finns upptaget i medicinalvården som åkomma?

Hur som helst så lider jag av det (bl.a.). Det KAN vara en o en halv månad tills snön försvinner, det KAN oxå vara typ 2 månader tills isen försvinner. Fy fan.

Fisket i Ockelbo är nog bara o glömma fram till i mitten på maj gissar jag. Först ska isen försvinna o sen kommer vårfloden som består av smältsnön o med tanke på att de lokala ojjar sig över årets snömängd och densitet...

Det kommer ge en kort vår o sen är det sommar. Våren som är bästa gäddtiden... Nå. Spelbrädet ändras hela tiden. Om allt vore likadant hela tiden skulle det ju bli trökigt till slut.

Nu har jag varit sjuk i över en vecka. Jobbade torsdag men var tvungen att gå hem bara efter nån arbetat timme igår fredag. Känns som om jag vuxit fast i fåtöljen. Positiv effekt är dock att jag varit tvungen o sysselsätta händerna under långa timmar framför Sopranos; Jag har återknytit kontakten med min gamle följeslagare gitarren. Faktum är att det var på det viset väldigt mycket av det jag skrivit i bandet kom till; Sittandes framför tv´n med en gitarr i nypan. Rätt var det var snubblade det in ett ballt riff som sparades för vidare bearbetning i replokalen.

Vi skulle åkt till Ockelbo denna helg med väderkaos stoppade det. Vi bli hemma.

Ute är det 13 minus, blåser 10 sekundmeter o det snöar sidledes. FAAN vad jag vill stå i båten, 7 grader i vattnet, en sliten Buster Shallow på titantafsen, stor metern djup lekvik, P1 i örat, kaffetermosen framplockad...

1 kommentar:

Unknown sa...

Har bara en kommentar som Abramisfantast jag är!!! Är helt grymt att ni redan börjat fila på nytt material så man vet att nya audioupplevelser faktiskt kan komma en till godo innan man fyller 40... kanske lr? /72:an Snillen