lördag 13 oktober 2012

Järnkoll på mat med Dennis...

Vi var och spelade i södra Sverige när en sån därn blixthalka från helvetet rullade in tillsammans med en storm som troligen hade sitt ursprung från samma plejs.

Jag hade rattat bussen några timmar när jag några hundra meter framför mig såg vad som såg ut som en färskt bilkö uppe på en bro, troligen skapad av en trafikolycka av nåt slag.

Då det var snubblande nära lunchdags tog jag ett snabbt beslut o backade av bron (!) på motorleden så att jag skulle kunna nå avfarten som var precis innan bron. Lika bra att nyttja tiden till nåt vettigt istället för till att sitta i kö säger en van Stockholms-kö(r)are.

Väl nere letade vi upp första bästa lunchhak, i detta fall en Sibyllakiosk med några bord och stola, där vi beställde vad vi skulle ha och satte oss att vänta. En efter en fick vi in våra rätter under livliga diskussioner runt gårdagens gig samt andra spörsmål man gärna tar upp tillsammans med hårdrockande drägg med skägg.

Trevligt således med smajling fejses everyover.

När jag avverkat halva den schnitzel jag beställt frågar Ulf mig om den var god. Jag svarade helt ärligt att "det nog var den äckligaste jävla schnitzel jag ätit i mitt liv".

-"Det kan bero på att det är min rödspätta du ätit upp" säger Ulf samtidigt som Sillyllatjejen kommer med den schnitzel jag beställt... 

Ridå.

Inga kommentarer: