måndag 29 augusti 2011

SVOOOOSSCCHHHT!

-Vad var det?
-Det var ditt liv...
-Mjaha...kan man få ett till?
-Tyvärr...

Fritt översatt ur minnet från en underbar kortmonolog Basil Fawlty har med sig själv i världens bästa komediserie; Fawlty Towers.

Ungefär så känns det, för nu är strax mitt halvår av pappaledighet över, o jävlars vad det har gått undan! När jag började ledigheten i slutet på februari jobbade lilleman med att försöka rulla från sida till sida o han låg kvar där man la honom. Nu är han nån/några veckor från att gå själv och kan utan problem peka på pappa, lampa, katten o.s.v. o kommunicerar hej vilt med allt o alla.

Den här tiden kommer inte tillbaka och jag är fast övertygad om att ett investerat halvår kommer ha direkt avgörande effekt på min och min sons relation for ever more...

Saker jag kommer sakna (bl.a.); Luncher med farsan, tupplurar, promenader o allmänt "häng", men framför allt; ALLTING FISKERELATERAT...

I.o.m. att Linda jobbar skift så fanns så oändligt många sköna fisketillfällen att ta vara på. En eftermiddag här o en morgon där o en kväll där o en heldag där o.s.v. Att t.ex. kunna styra fisketillfällen efter förutsättningar väder/lufttryck/vindmässigt o inte som annars där man är tvungen o fiska på helgen oavsett väder, vind o lufttryck. Fan vad jag kommer sakna det. Helvete. DET känns jävligt tungt.

Saker jag inte kommer sakna (bl.a.); Sömnbrist, avsaknaden av struktur, konstant brist på pengar (jag har väl aldrig sålt av så mycket grejer som senaste halvåret) samt min egen matlagning...

Massor med bilder tagna från Ludwigs start o vidare genom min pappaledighet på föremålet för ledigheten kan beskådas på hanses Mammas blogg (som är en fantastisk fotograf. Och mamma).

Jag var på mitt jobb i fredags för lite "överlämning" från min vikarie. Det ser ut som om det ligger en skön hög med jobb o väntar på mig, för sällan har jag väl känt mig som så mycket som en frälsare som när jag gick genom korridorerna och blev hälsad av de troende...o för en bekräftelsetorsk som en annan är ju det den bästa bensinen som finns för att motivera en arbetsinsats.

Nu skall Linda vara hemma till mitten på januari då vi börjar skola in Ludwig hos en dagmamma vi fått plats hos. Det är tänkt att vi bägge kommer jobba som vanligt från februari.

1 kommentar:

Linda sa...

Tack för fina ord min älskling <3 Nu är det min tur att fiska.